مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک میلیارد دلار تا کنون در بندر شهید بهشتی چابهار سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۳۱

به گزارش ایسنا، بهروز آقایی در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار افزود: پس از بهره‌برداری از این طرح در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، با اضافه شدن 5 پست اسکله جدید به مساحت 203 هکتار، ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر با پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر از 2.5 میلیون تن در سال به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار آماده بهره برداری است.

آقایی افزود: احداث 6 کیلومتر دایک حفاظتی، هزار و 650 متر موج شکن و افزوده شدن 203 هکتار زمین به وسعت بندر شهید بهشتی چابهار از جمله اقدامات صورت گرفته در این بندر است.

وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از مرداد سال 1386 آغاز و هم اینک بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در خردادماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: نخستین محموله تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار از بندر رستوک آلمان خریداری و در بهمن پارسال در این بندر تخلیه شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح استراتژیک برای استحصال و محوطه‌سازی اسکله‌ها مبلغ هزار میلیارد تومان و برای خرید و نصب تجهیزات 650 میلیون دلار اعتبار صرف شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: به کارگیری 5 جرثیقل مجهز و استراتژیک از جمله ویژگی‌های برجسته طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در کنار آب‌های آزاد دنیاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ده‌ها نفر در بخش‌های تخیله و بارگیری و حمل و نقل جاده‌ای در منطقه شغل ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها