ضرورت ایجاد شغل در بخش خدمات البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست با کاریابی های غیردولتی استان بر ضرورت برنامه ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال وکاریابی های استان در ایجاد اشتغال در بخش خدمات تاکید نمود.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶۴

به گزارش جام جم در این نشست با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، خلیلی با بیان این مطلب که نباید اشتغال را به تولید گره زد، ابراز داشت: از آنجایی که بخش صنعت و تولید کشور در حال حرکت به سوی استفاده از دستگاه ها با تکنولوژی جدید می باشد نیاز به نیروی انسانی در خط تولید برخلاف روش های سنتی گذشته در صنعت کاهش داشته است به همین منظور باید اشتغال به سمت بخش خدمات هدایت شود زیرا بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می نماید.

وی افزود: با اجرای طرح های اشتغالزایی جدید مانند آموزش های فنی و حرفه ای سفارش پذیر و مخاطب محور با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کاریابی های استان باید به سمت اشتغالزایی در بخش خدمات و سرمایه محور کردن تولید و نیز استفاده از تکنولوژی های برتر پیش برویم در غیر این صورت در حل معضل بیکاری به نتیجه نخواهیم رسید.

خلیلی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر هزینه های تولید داخلی با وجود تسهیلات با سودهای کلان و سایر هزینه ها سنگین می باشد و اگر بتوانیم به تکنولوژی های روز مجهز شویم و تولید با کیفیت و ارزانقیمت و قابل رقابت با بازارهای جهانی را عرضه نماییم و نگرش مصرف تولیدات داخلی در مردم را تغییر دهیم یقیناً دیگر با پدیده قاچاق کالا و نیز بیکاری مواجه نخواهیم شد.

وی اظهار داشت: با ایجاد فضای مناسب و امنیت سرمایه گذاری در کشور و حضور سرمایه گذاران خارجی با سرمایه ارزانقیمت می توان از این ظرفیت در جهت بهبود تولید و اصلاح اقتصاد داخل کشور بهره مند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص فعالیت کاریابی های استان البرز اظهار داشت: خوشبختانه کاریابی های استان در اجرای واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری و الکترونیکی کردن این فرآیند در استان که برای اولین بار درکشور انجام پذیرفت بسیار موفق عمل کرده اند و بر همین اساس این طرح از سوی وزیر کار و مسئولان وزارت متبوع مورد قدردانی قرار گرفته و مقرر گردید در سایر استان های کشور نیز اجرایی گردد.

ضرورت توجه به اشتغال

وی با بیان این مطلب که اگر کشور ما امروز آسیب ببیند از موضوع اشتغال خواهد بود، نقش کاریابی ها در هدایت کارجویان به اشتغال را مهم خوانده و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی بدون مهارت هستند کاریابی ها باید با راهنمایی صحیح کارجویان و نیز معرفی آنان برای آموزش های مهارتی شغلی زمینه اشتغال آنان را براساس نیاز بازار کار فراهم آورند.

وی همچنین بر گستره کردن فضای تعاملی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی ها با واحدهای تولیدی استان و نیز استفاده کاریابی ها از تکنولوژی های جدید مانند سایت های اینترنتی، ظرفیت فضای مجازی درجهت تبلیغات صحیح و حرفه ای برای آشنایی کارجویان با رشته های شغلی مورد نیاز در استان تاکید نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها