نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 1400 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 به حوزه ورزش اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۵۲

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به هفته سلامت و اهمیت ارتقای سطح کیفی سلامت جامعه اظهار داشت: مقوله ورزش چه از بعد همگانی و چه از بعد اجتماعی بسیار دارای اهمیت است که مردم جامعه نسبت به برگزاری مراسم‌هایی مانند ورزش و پیاده‌روی همگانی اشتیاق و علاقه بسیاری نشان می‌دهند.

وی افزود: برگزاری ورزش‌های همگانی در اماکن عمومی بیشتر جنبه تشویق و تبلیغ اهمیت ورزش در جامعه را دارد و باید گفت که تحرک بیشتر ضرورت جامعه صنعتی امروز محسوب می‌شود که در این زمینه ورزش همگانی در راس قرار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند صداوسیما، دانشگاه علوم‌پزشکی و اداره‌کل تربیت‌بدنی موظفند که به مقوله سلامت اجتماعی دید ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه اقدامات موثری همانند برگزاری مراسم‌های ورزشی داشته باشند.

مقدسی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی و در برنامه ششم علاوه بر لایحه ابلاغی دولت به حوزه ورزش توجه ویژه‌ای شده و مقرر شد 27/0 درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده که مبلغ قابل قبولی است را به این حوزه اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: مبلغی بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان علاوه بر لایحه دولت برای سال 96 در نظر گرفته شده و تاکید ما بر این است که این اعتبار در استان‌ها توزیع شود و 30 درصد از این بودجه به جوانان و 70 درصد دیگر از آن به ورزش عمومی و تبیین زیرساخت‌ها اختصاص داده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ورزشی نیازمند توجه و توسعه بیشتری هستند، همچنین در این زمینه مجمع نمایندگان تصمیم دارند جلسه‌ای را با وزیر ورزش تشکیل دهند تا کاستی‌های حوزه ورزش مطرح و نسبت به برطرف شدن آنها اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها