طی سال‌های اخیر هر زمان که نیروهای ارتش سوریه پیشروی و موفقیت‌هایی را در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در این کشور داشته‌اند، نیروهای خارجی حملاتی را علیه مواضع ارتش و نیروهای مقاومت صورت داده‌اند. روز پنجشنبه نیز مناطقی از دمشق و اطراف آن شاهد حملات هوایی صهیونیست‌ها و نیروهای ترکیه بود.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۵۶

بر همین اساس، منابع خبری اعلام کردند که صدای انفجارهای بزرگی در جنوب‌شرق دمشق و در سمت فرودگاه بین‌المللی این شهر شنیده و آتش‌سوزی نیز در آن مشاهده شد. برخی رسانه‌های عربی هم گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنج‌بار فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده‌اند. با این حال، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد این حملات با جنگنده نبوده، بلکه با موشک صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری سانا، یکی از مواضع نظامی سوریه در جنوب‌غرب فرودگاه دمشق، عصر روز پنجشنبه با چند موشک اسرائیلی مورد هدف قرار گرفت. به گفته این منبع، این موشک‌ها از داخل اراضی اشغالی شلیک شدند و انفجارهایی به تبع آن صورت گرفت که باعث ایجاد خسارت‌های مادی شد. این منبع تاکید کرد، این تجاوز در جهت تلاش مذبوحانه برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی است و سبب نخواهد شد نیروهای سوری به مبارزه علیه تروریسم و نابودی آن ادامه ندهند.

این حمله صهیونیست‌ها با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد. در همین رابطه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق گفت: این حمله غیرقابل قبول و مغایر با اصول و عرف قوانین بین‌المللی است. ما از همگان می‌خواهیم به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند. با این حال روسیه اشاره‌ای به این‌که این حمله کار اسرائیل بوده، نکرد. در همین حال، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دفاع از این اقدام صهیونیست‌ها، اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به فرودگاه دمشق در سوریه را «موجه» دانست. از سوی دیگر، یک منبع نظامی سوری با اشاره به حمله موشکی اسرائیل به نزدیکی فرودگاه دمشق تاکید کرد: سوریه در واکنش به این حمله درنگ نخواهد کرد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در گفت‌وگو با شبکه تلسور ونزوئلا گفت: حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی با هدف حمایت از تروریست‌ها و تقویت روحیه آنها صورت گرفت. وی در این مصاحبه تاکید کرد درصدد مذاکره با روسیه برای دستیابی به جدیدترین سامانه‌های ضدموشکی جهت مقابله با تهدیدهای احتمالی آمریکا و اسرائیل است. رئیس‌جمهور سوریه افزود: طبیعی است که اکنون با روس‌ها برای تقویت این سامانه‌ها چه جهت مقابله با تهدیدات هوایی اسرائیل و چه جهت مقابله با تهدیدات احتمالی موشک‌های آمریکایی مذاکره کنیم. بعد از تجاوز اخیر آمریکا به فرودگاه الشعیرات در استان حمص اکنون این احتمال وارد است.

علاوه بر صهیونیست‌ها، جنگنده‌های ترکیه نیز طی دو روز گذشته مواضعی از سوریه را هدف قرار داده‌اند. به گزارش منابع خبری، ارتش ترکیه حملاتی علیه نیروهای شبه‌نظامی «دموکراتیک سوریه» در شمال این کشور انجام داد. به گزارش المیادین، در این حملات توپخانه‌ای مخزن تامین آب شهرهای شمال سوریه خسارت جدی دیده است.

براساس این گزارش، آب شرب شهرهای الحسکه، رأس العین و تل تمر در شمال سوریه قطع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها