عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه موجب قاچاق بنزین ایرانی به کشورهای همسایه شده لذا تا زمان رسیدن بنزین به قیمت اصلی، کارت سوخت باید حفظ شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۸۷

حسن بهرام نیا در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صادر شدن کارت سوخت برای خودروهایی که در سال جاری تولید می‌شوند، گفت: حفظ کارت سوخت از قاچاق سازمان‌یافته جلوگیری کرده و مدخل ورودی و خروجی جایگاه‌های توزیع را کاملا تحت نظارت خود قرار می‌دهد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ثبت و ضبط اطلاعات در جایگاه‌ها مانع قاچاق سوخت می‌شود، افزود: یکی از دلایل دیگر لزوم حفظ کارت سوخت قیمت سوخت در کشورهای همسایه بوده که در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه نرخ فروش بنزین از 1700 تا 4000 تومان است که برای جلوگیری از قاچاق به این کشورها باید کارت سوخت حفظ شود.

بهرام نیا با اشاره به این‌که بنزین وارداتی حدود 1400تومان برای ایران تمام می‌شود، ادامه داد: این بنزین با نرخ یک‌هزار تومانی به مردم فروخته می‌شود و عوامل قاچاق سوخت سازمان یافته با خروج بنزین، آن را به قیمت گزاف در کشورهای همسایه به فروش می‌رسانند.

وی با بیان این‌که از سال 91 تا 95 روزانه حدود 12 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شد، گفت: حفظ کارت سوخت برای جلوگیری از سوداگری و قاچاق بنزین و همچنین حفظ بیت المال و سرمایه‌های مردم ضروری است.

بهرام نیا با اشاره به این‌که اگر کارت سوخت در سایر فرآورده‌های نفتی وجود نداشت، کشور با معضلات زیادی دست به گریبان بود، افزود: بخشی از سوخت در مرزهای کشور قاچاق می‌شود و مسئولان مرزی نسبت به این موضوع گلایه دارند، که برای رفع این معضل در این مناطق سیستم کدینگ اجرایی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنزین در داخل کشور به قیمت اصلی به فروش نمی‌رسد و تنها زمانی می‌توان به نرخ اصلی دست یافت و از قاچاق بنزین جلوگیری کرد، که دیگر واردکننده نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها