نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا ضمن به هلاکت رساندن یکی از سرکرده های داعش در حال نبرد سنگین با تکفیری ها در غرب موصل هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰۶
نبرد سنگین خانه به خانه در غرب موصل

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، منابع وابسته به پلیس عراق از کشته شدن یکی از سرکرده های داعش به نام «ابوهاجر الروسی» در شهر موصل خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای پلیس عراق در ورودی های منطقه الفاروق در نزدیکی مسجد النوری در شهر موصل موقعیت خود را تقویت کرده اند.

منابع وابسته به پلیس اعلام کردند: نیروهای عراقی موفق به هلاکت یکی از سرکرده های داعش به نام ابوهاجر الروسی در حمله موشکی به مقر وی در محله الثوره شدند.

از سوی دیگر عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق گفت: فشار نظامی به داعش در شهر موصل باید تشدید شود. دشمن به سبب ادامه فشار و تنگ تر کردن حلقه محاصره نیروهای ما ضد آن در حال افول و فروپاشی است.

وی بر ضرورت حفاظت از جان غیرنظامیان و دارایی های مردم و جدا کردن آنها از دشمن که به دنبال بهره برداری از آنها به عنوان سپر انسانی است تاکید و بیان کرد: هدف داعش ایجاد مانع در روند عملیات آزاد سازی موصل است از این رو باید فشار به دشمن بیشتر شود. هماهنگی عالی نیروها با حشد شعبی ستودنی است و این هماهنگی منجر به پیروزی و غلبه بر تروریسم در همه جبهه ها خواهد شد.

در همین حال منابع عراقی از انهدام مواضع داعش در منطقه البعاج در استان نینوا در بمباران پهپادهای ارتش عراق خبر دادند و اعلام کردند: مراکزی که داعشی ها برای تامین سوخت خودروهای خود از آن استفاده می کردند، منهدم شده است.

این در حالی است که نیروهای عراقی بر آنچه دیوان صحة داعش نامیده می شود مسلط شدند. رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای تکاور بر آنچه دیوان صحة داعش در غرب موصل نامیده می شد، مسلط شدند.

وی افزود: در جریان پیشروی ها به سوی الفاروق همچنین مقادیری مواد منفجره و بمب کشف و ضبط شده است.

همزمان برخی منابع نظامی عراقی از درگیری شدید میان نیروهای تکاور عراق با داعش در منطقه موصل القدیمه در غرب موصل خبر دادند و اعلام کردند: دود غلیظی از فراز محله موصل القدیمه در نزدیکی مسجد النوری مشاهده می شود.

این منابع بیان کردند: درگیری ها در این محله خانه به خانه است. نیروهای عراقی حلقه محاصره را تنگ تر کرده اند و به نزدیکی مسجد رسیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها