اکثر مردم می‌دانند از دست دادن حافظه یکی از شایع‌ترین علل بروز آلزایمر است اما بسیاری از نشانه‌های هشدار دهنده دیگر وجود دارد که با مشاهده آن باید به بروز آلزایمر در سنین بالا شک کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۳۳
5 نشانه پنهان که خبر از بروز آلزایمر می‌دهد!

به گزارش جام جم انلاین به نقل از dailystar ، بیماری آلزایمر یکی از رایج‌ترین علل زوال عقل است که حدود 62 درصد از کسانی که آلزایمر دارند دچار زوال عقل نیز هستند.

زوال عقل باعث اختلالات مختلف مغز شده که مهم‌ترین آسیب وارده «کاهش عملکرد معز» است. آلزایمر در حال حاضر پیش از سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی یکی از علل اصلی ناتوانی در مراحل بعدی زندگی شناخته شده است.

متاسفانه تا به امروز هیچ درمانی برای این بیماری و یا برای هر نوع دیگر از زوال عقلی وجود ندارد. از دست دادن حافظه و عدم تعلق دو علامت شایع این بیماری است اما همان طور که گفتیم نشانه‌های دیگری هم برای شناختن این بیماری وجود دارد.

در این‌جا 5 نشانه هشداردهنده که بیماری آلزایمر را آشکار می‌کند بیان کرده ایم:

1- اشتباهات مکرر

اشتباه سر زدن از شما آن هم در دفعات زیاد می‌تواند نشانه‌ای بر بیماری آلزایمر باشد. نتیجه یک مطالعه مغزی نشان داده است افرادی که بیش از اندازه در انجام کارهای مختلف اشتباه می‌کنند بیش از سایرین در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

2- افسردگی

متاسفانه شیوع افسردگی نه تنها در کشور بلکه در تمامی دنیا رو به افزایش است برای مثال در انگلیس از هر 4 نفر یک نفر مبتلا به افسردگی و مشکلات سلامت روان هستند علاوه بر آن از هر 100 نفر 17 نفر به خودکشی فکر کرده و در نهایت خود را نابود می‌کنند. افرادی که پس از 50 سالگی به افسردگی دچار می‌شوند سه برابر دیگران در معرض خطر آلزایمر قرار دارند.

3- رفتار ضد اجتماعی

افرادی که بصورت ناگهانی در رفتار اجتماعی‌شان تغییر فاحشی رخ می‌دهد و به عبارتی در برخورد با دیگران دچار مشکل شده، و دیگر علاقه ای برای ارتباط با دیگران ندارند و یا در صورت برقراری ارتباط رفتار نامناسب و ضد اجتماعی از خود بروز می‌دهند، این افراد در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.

4- تغییر در روند غذا خوردن

افرادی که زیاد غذا می‌خورند اما تمایل زیادی دارند که وزن کم کنند و لاغر شوند، جز دسته‌هایی هستند که در سنین بالا دچار بیماری آلزایمر می‌شوند چرا که مغز این افراد نمی‌تواند سیگنال‌های گرسنگی و سیری را به خوبی ارسال کنند .

5- افکار غیرمتمرکز

بیماری آلزایمر یک تغییر در عملکرد شناختی و اجرایی در مغز بوجود می‌آورد. اگر بصورت ناگهانی خاطرات و حقایق زندگی‌تان شما را به فکر فرو می‌برد و بی آن که بخواهید برای مدت‌ها روی آن متمرکز می‌شوید در معرض خطر هستید. پزشکان می‌گویند مغز این افراد دیگر قادر به کنترل نیست و این یک علامت هشدار دهنده برای بروز آلزایمر در سنین بالاست.

اگر شما در مورد هریک از این علائم نگران هستید بهتر است هرچه سریع‌تر به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عارف خلف نژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
بسیار مفید بود

نیازمندی ها