کارشناسان غربی می‌گویند، اگر دونالد ترامپ قصد زمین‌گیر کردن ایران را دارد، مقابله نظامی راهکار آن نیست.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۶۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیویورک‌پست در گزارشی نوشت:باید برای ضربه زدن به حکومت دینی در این کشور، سرمایه‌گذاری بیشتری بکنیم. آمریکا باید موضوع حقوق بشر ایران را در اولویت دیپلماسی خود قرار دهد. ممکن است ماجرای جنبش سبز در ایران که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 (1388) این کشور به‌وجود آمد، به شکل کمرنگی در اذهان مقامات واشنگتن باقی مانده باشد؛ اما این موضوع حائز اهمیت بسیاری است، چراکه در آن زمان اختلالات زیادی در ایران به‌وجود آورد.

نیویورک‌پست مدعی شد: اگر واشنگتن واقعا می‌خواهد همان کاری را که با اتحاد جماهیر شوروی سابق کرد با ایران انجام دهد، باید اعمال فشار بر حکومت این کشور را افزایش دهد و قدرت آن را تضعیف کند. این اعمال فشار باید در تمام جبهه‌ها باشد. می‌توان به دلیل خارج شدن از اصول پذیرفته شده بین‌المللی، مجازات‌ها را علیه تهران افزایش داد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: دولت آمریکا می‌تواند بر آزادی برخی زندانیان در ایران پافشاری کند. باید سران جنبش سبز آزاد شوند. درحالی‌که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، هیچ‌گاه درمورد سران جنبش سبز صحبتی نکرد و دونالد ترامپ نیز نباید اشتباه وی را تکرار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها