ماموریت غیرممکن 2 برای مردان کاتالان

خوشحال مثل ماسیملیانو الگری، عصبانی مثل لوئیس انریکه. بارسلونا یک بار دیگر در چاه افتاد. چاهی که شاید خروج از آن حتی چالش‌برانگیزتر از پیروزی 6 بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن باشد. عصابیت انریکه، درست به همین خاطر است. یوونتوس بازی رفت را 3 بر صفر از بارسلونا برد تا ماموریت غیرممکن 2 را پیش روی کاتالان‌ها قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۳۲

انریکه که به هیچ وجه دوست نداشت چنین شکست سنگینی را تجربه کند، در پایان بازی با یوونتوس ناراحتی‌اش را این چنین به زبان آورد: هر چه از بازی می‌گذشت، این تصور ایجاد می‌شد که در حال تماشای قسمت سوم پاری‌سن‌ژرمن ـ بارسلونا هستیم. این شکست خیلی سنگین و غم‌انگیز بود. در نیمه اول ناتوان بودیم و در نیمه دوم نیز در سطح بالای خودمان ظاهر نشدیم. لحظات سختی را تجربه کردیم. باید اعتراف کنم خاطره آن شب تلخ پاریس برای ما و هواداران بارسا زنده شد. ما دقت و اراده لازم را نداشتیم. در لیگ قهرمانان مقابل حریفانی مثل یوونتوس، نباید این گونه ظاهر شد. بدون توجه به این که در بازی برگشت قدرت جبران داریم یا خیر، باید بگویم این باخت برای من بسیار گران تمام شد.»

بازی با برتری یوونتوس آغاز شد و چیزی نمانده بود این تیم در همان دقیقه سه توسط هیگواین به گل برسد. با این حال انتظار هواداران یووه برای شادی گل فقط هفت دقیقه طول کشید؛ زمانی که پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی این تیم با یک چرخش عالی و ضربه‌ای دقیق، بیانکونری را یک بر صفر پیش انداخت. شب، شب دیبالا بود. او در دقیقه 22 برای بار دوم دروازه بارسا را گشود تا نیمه اول با برتری 2 بر صفر تیم تورینی به پایان برسد.

بارسا نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت خوب برای باز کردن دروازه یوونتوس داشت، اما نتوانست از آنها استفاده کند. پس از آن نوبت یوونتوسی‌ها بود که چند موقعیت خطرناک روی دروازه بارسا ایجاد کنند؛ ازجمله در دقیقه 54 که ایگواین در موقعیت تک به تک با تراشتگن، توپ را به تن دروازه‌بان بارسا کوبید، اما سرانجام در دقیقه 55، تیم میزبان به گل سوم رسید. روی یک ضربه کرنر بود که کیه لینی با ضربه سری دقیق، توپ را به گوشه دروازه آبی اناری‌ها فرستاد. زدن سه گل به بارسا اگرچه برای یوونتوسی‌ها ارزشمند بود، اما بسته نگه داشتن دروازه موفقیت بزرگ تری به حساب می‌آمد. الگری در پایان این بازی با خوشحالی از نتیجه به دست آمده به خبرنگاران گفت: «باید آگاه باشیم که نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه دادیم. ما از نظر تکنیکی، چه در دفاع و چه در حمله، خیلی خوب کار کردیم. این اولین گام به سمت نیمه نهایی است. بازی برگشت ماجرای متفاوتی دارد. نمی‌توانم بگویم چند درصد شانس صعود داریم. در بارسلونا ما برای گل زدن به میدان می‌رویم. من یک رویاپرداز هستم و همین طور یک واقع بین و نتیجه‌گرا. ما پروسه رشد را پشت‌سر می‌گذاریم. من از عملکرد بازیکنان راضی هستم و در چند سال اخیر گام مهمی رو به جلو برداشتیم. یوونتوس حالا در اروپا از احترام برخوردار است. او در ادامه افزود: این، بهترین نتیجه سه سال حضورم در یوونتوس بود. در نیمه اول فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم، اما گاهی افراط در پاسکاری کار دستمان می داد. باید واقع‌گرا باشیم و از حالا به بازی با پسکارا و ادامه تلاش برای فتح لیگ داخلی بیندیشیم.

دیبالا: گلزنی به بارسا رویای کودکی‌ام بود

پائولو دیبالا، ستاره یوونتوس، پس از پیروزی 3- صفر تیمش مقابل بارسا، تاکید کرد گلزنی در چنین دیداری، رویای کودکی‌اش بود، اما به هم تیمی‌هایش هشدار داد که کار را تمام شده ندانند. دیبالا به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما از موقعیت‌هایی که داشتیم، بیشترین بهره را بردیم و این نتیجه‌ای مثبت برای آنچه در نوکمپ با آن مواجه می‌شویم، خواهد بود. من خیلی خوشحالم زیرا در کودکی می‌خواستم چنین لحظه‌ای را تجربه کنم و حالا توانستم. همه ما لحظات بسیار خوبی را سپری می‌کنیم و اعتماد به نفس زیادی داریم. مهم است که به جلو برویم و به اهدافمان برسیم.»

دیبالا ادامه داد: ما مطمئنا نمی‌توانیم در باد این پیروزی بخوابیم. می‌دانیم که در دیدار برگشت هم به یک نتیجه خوب نیاز داریم و باید دروازه‌مان را بسته نگه داریم. می‌دانیم کار بسیار دشواری است، اما ما تیم بزرگی هستیم و می‌توانیم با هم، این کار را انجام بدهیم.»

اینیستا: شرایط به بدی شکست پاریس نیست

بارسلونا بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را با سه گل به یوونتوس واگذار کرد تا محکوم به خلق معجزه‌ای دیگر در نوکمپ باشد. بارسا بازی رفت یک هشتم نهایی را نیز در زمین پاری‌سن‌ژرمن 4 بر صفر باخته بود ولی در بازی برگشت 6 ـ 1 پیروز شد و به دور بعد راه یافت. آندرس اینیستا در پایان بازی سه‌شنبه شب گفت: «وظایفمان را بخصوص در نیمه اول خوب انجام ندادیم و یووه با زدن دو گل به سختی تنبیه‌‌مان کرد. در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و شایسته زدن حداقل یک گل بودیم. گل سوم را روی یک ضربه کرنر خوردیم که از نقاط قوت تیم یوونتوس است. آنها تیم واقعا خوبی هستند با بازیکنانی با کیفیت و مقابل چنین تیمی وقتی بد بازی کنی، تاوان سنگینی پس خواهی داد. حس من پس از این باخت، به بدی باخت برابر پاری‌سن‌ژرمن نیست؛ ولی کارمان برای صعود سخت شد. اگر در بازی برگشت برنامه‌هایمان را به درستی پیاده کنیم، امید به صعود وجود دارد در غیر این صورت حذفمان قطعی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها