jamejamonline
کرمانشاه کد خبر: ۱۰۱۸۴۳۹   ۲۳ فروردين ۱۳۹۶  |  ۱۰:۰۹

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تشریح کرد

آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی گلیم و گبه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی در این استان با بیان این که در مرحله کارشناسی و بازاریابی برای فروش فرش هستیم، گفت: افرادی که از این شرکت سودهای فراوان گرفته‌اند مبلغ سود را برگردانند.

آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی گلیم و گبه

به گزارش جام جم آنلاین، محمدحسین صادقی در گفت‌وگو با میزان به آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مرحله جلب نظر کارشناسان فرش برای فروش در بالاترین قیمت هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته‌ایم برای اموال بازاریابی کنیم، تصریح کرد: متاسفانه اموال شناسایی شده که بیشتر آن هم فرش است به صورت متمرکز نیست بلکه برخی از آن‌ها در استان کرمانشاه و برخی دیگر در تهران هستند.

این مقام قضایی اظهار کرد: درحال ارزیابی و قیمت گذاری بر روی فرش‌ها هستیم که زمینه‌ای ایجاد شود که این اموال و فرش‌ها به بهترین قیمت و در زودترین زمان ممکن به فروش برسد. البته چند خریدار و متولی عمده فرش که در سطح کشور به صورت گسترده فعالیت دارند شناسایی شده‌اند و درحال مذاکره با آن‌ها هستیم که این فرش‌ها را با بهترین قیمت به آنها واگذار کنیم.

صادقی تصریح کرد: دغدغه ما این است که گذشت زمان در فروش فرش موثر و کاهش قیمت اموال تأثیرگذار است، از سوی دیگر فرش کالایی است که محافظت ویژه می‌خواهد و باید به نحوی نگهداری شود که دچار آسیب‌هایی مثل بید، رطوبت، پوسیدگی و موریانه نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ادامه داد: به مردم این اطمینان خاطر داده می‌شود که دستگاه قضایی با تمام جدیت در حال تلاش است که حقوق و اموال آنها به بهترین شکل تامین شود.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی در این پرونده حفظ حقوق مردم است و علت تأخیر در نقد کردن این اموال هم شناسایی بهترین خریدار با بالاترین قیمت است. چون این اموال متعلق به مردم است و ما به این مسئله وسواس داریم که حقوق مردم در زمینه فروش اموال ضایع نشود.

این مقام قضایی افزود: ضمن اینکه نگران این هستیم اموالی که شناسایی کرده‌ایم تکافوی بدهی فرد را می‌کند یا خیر؟ چون هنوز مشخص نیست که چقدر از اموال قابل فروش و بازاریابی برای مردم است.

صادقی خاطرنشان کرد: فعلاَ یقین نداریم که اموال شناسایی شده به اندازه سرمایه جذب شده اولیه است یا خیر. باید گفت که سرمایه اولیه جذب شده چیزی حدود 247 میلیارد تومان بوده است که از این مقدار یک سوم به عنوان سود به خود سرمایه گذاران پرداخت شده است. یعنی متهم حدود 79 میلیارد تومان از سرمایه‌ها را باز توزیع کرده است. از دو سوم باقی مانده اموال، بخشی از آن متأسفانه با خریدهای گران و غیر ضرور به نوعی حیف و میل شده است که کار برای فروش آن سخت شده است.

وی گفت: برخی از مردم بیش از پولی که سرمایه گذاری کرده بودند سود گرفته‌اند. خود مردم باید با رعایت جوانب شرعی نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و بدانند که اموالی که با عنوان سود گرفته اند بخشی از سرمایه مردم و مشتریان است که به آنها پرداخت شده است. لذا افرادی که بیشتر از سرمایه خود پول دریافت کرده اند باید اضافه دریافت را برگردانند تا بتوانیم این اموال را به مردم و صاحبان واقعی آن برگردانیم.

صادقی گفت: با توجه به این که مردم ما مردمی هستند که نسبت به حلال و حرام بودن احتیاط می‌کنند لذا ما این موضوع را اعلام کرده ایم و خواسته ایم افرادی که سودی بیش از سرمایه اولیه خود دریافت کرده اند آن مبالغ را به حساب‌های اعلام شده واریز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: در این شرکت حدود 24 هزار فقره قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است که از این تعداد حدود 13 هزار شکایت اعلام وصول شده است و علت این تفاوت عدد به خاطر این است که برخی افراد چندین فقره قرارداد سرمایه گذاری منعقد کرده اند. البته در حال حاضر تقریبا تمام افرادی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند نسبت به متهم اعلام شکایت داشته‌اند.

این مقام قضایی بیان کرد: رسیدگی به این پرونده کار سنگین و پرحجمی است و لذا قصد نداریم با تعجیل نسبت به صدور کیفرخواست اقدام کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها مثل پدیده شاندیز زمان زیادی می‌طلبد و ما قصد داریم با کمال دقت و سرعت تا جایی که امکان دارد از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری کنیم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

سرویس کرمانشاه - یادداشت

بیشتر
موفقیت در زمینه روابط عمومی مستلزم درک عمیق منافع و نگرانی های سازمان است

موفقیت در زمینه روابط عمومی مستلزم درک عمیق منافع و نگرانی های سازمان است

‍ سعید باتمانی؛کارشناس ارشد مدیریت توسعه اظهار کرد: ماندگاری هر عملی در گرو ثبت شدن و مستندسازی آن است و هر فعالیت ثبت شده ای می‌تواند بخشی از تاریخ یک سازمان اعم از خدماتی یا تولیدی را برای بهره مندی آیندگان محفوظ نگاه دارد.