ماموران قلابی مسافران را سرکیسه می‌کردند

شش مجرم حرفه‌ای که با تشکیل باند ماموران قلابی از جهانگردان سرقت می‌کردند، پس از دستگیری به هشت فقره دزدی اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۱۲

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی اسفند سال گذشته، یک تبعه عراقی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران از ماموران قلابی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: برای چند هفته‌ای به تهران سفر کرده بودم. در حوالی میدان فردوسی یک دستگاه خودروی پژو مقابلم توقف کرد. چند مرد سرنشینان خودرو بودند. دو نفر از سرنشینان خودرو، پیاده شده و به سمتم آمدند. آنها لباس پلیس به تن داشتند و به بهانه این‌که گزارش شده من غیرقانونی وارد ایران شده‌ام، مدارک و کیفم را جست‌وجو کردند. هرچه به آنها گفتم مسافرم و به طور قانونی آمده‌ام، حرف‌هایم را باور نکردند. بعد از جست‌وجوی کیفم که پول‌هایم داخل آن بود کیف را پس دادند و به بهانه این‌که مرا با فردی دیگر اشتباه گرفته‌اند، رهایم کرده و با سوار شدن به خودرویشان از محل دور شدند. زمانی که محتویات کیفم را نگاه کردم، دیدم 800دلارم را سرقت کرده‌اند. همانجا بود که به آنها مشکوک شدم و مطمئن شدم آنها پلیس‌‌های قلابی بودند. اکنون از این افراد شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران با دستور بازپرس نصرتی، تحقیقات برای دستگیری سارقان مامورنما آغاز شد. این درحالی بود که چهار تبعه افغان، عراقی و چینی نیز با حضور در اداره پلیس آگاهی تهران شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند.

با تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها نیز در دام ماموران قلابی گرفتار شده‌اند و از آنها 650 هزار تومان، 1720 دلار و 3000 یوان چین سرقت شده است. با جمع‌بندی این اطلاعات و چهره‌نگاری از سارقان مامورنما معلوم شد تصاویر متعلق به همان افرادی بوده که پلیس در تعقیبشان است. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، سارقان فراری از متهمانی سابقه‌دار هستند که بتازگی از زندان آزاد شده و جرایمشان را از سر گرفته‌اند.

با مشخص شدن این موضوع، مخفیگاه اعضای این باند به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این‌که ماموران شش مرد را در این ارتباط شناسایی و بازداشت کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و اظهاراتی ضد و نقیض بیان کردند تا این‌که سرانجام چهار نفر از متهمان به سرقت با جعل عنوان پلیس از جهانگردان اعتراف کردند. آنها گفتند با شناسایی و تعقیب جهانگردان در سطح شهر، راه را بر آنها سد کرده و بعد از بازرسی بدنی، پول‌هایشان را به سرقت برده‌اند. متهمان به هشت فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند. در ادامه تحقیقات دو نفر از متهمان مدعی شدند فقط خودروی خود را در اختیار این افراد قرار داده و در سرقت با آنها همراه نبوده و گمان نمی‌کردند دوستانشان به سرقت دست زده باشند.

درحالی که تحقیقات از اعضای این باند شش نفره ادامه داشت، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دو سارق سابقه‌دار دیگر نیز با آنها همدست بوده‌اند. جست‌وجو برای دستگیری آنها و رازگشایی از دیگر جرایم اعضای این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها