40 واحد تولیدی زنجان، روی ریل صادرات قرار گرفت

استاندار زنجان به کاهش 25 درصدی واردات اشاره کرد و گفت: 40 واحد تولیدی استان زنجان روی ریل صادرات قرار گرفته و میزان صادارت 40 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۲۳

به گزارش تسنیم، اسدالله درویش‌امیری در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: به لطف الهی و برخورداری از نزولات جوی سال گذشته پس از 10 سال به خودکفایی گندم رسیدیم. امیدواریم امسال بتوانیم بیش از 13 میلیون تن گندم برداشت کنیم.

وی به حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی تأکید کرد و افزود: حمایت از سرمایه و تولید داخلی، رشد کسب و کار در کشور را به دنبال دارد که در نتیجه آن اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زمانی که قیمت نفت به 145 دلار رسید، کالاهای وارداتی افزایش یافت، ابراز کرد: مقام معظم رهبری با دیدن این تجارب تلخ موضوع اقتصاد مقاومتی را به میان آورد که به معنای نه گفتن به کالاهای وارداتی است.

وی آب را یکی از سرمایه‌های ملی کشور خواند و گفت: برای حفظ این سرمایه ارزشمند تجهیز 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری در سفر رئیس جمهور به زنجان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 60 درصد این برنامه محقق شده است.

درویش‌امیری خاطرنشان کرد: 20 تا 30 درصد از آب شرب شهری به دلیل فرسوده بودن شبکه‌‎های شهری تلف می‌شود و باید جلوی مصرف نادرست آب گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور احداث بیش از 9 هزار مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: 11 مورد از مجتمع‌های آبرسانی برای تأمین آب شرب پایدار روستاها در استان زنجان درنظر گرفته شده است.

استاندار زنجان به افزایش رفاه اجتماعی تأکید کرد و افزود: این حق ملت ایران است که مرفه‌ترین مردم در منطقه باشند و حاکمیت نیز باید برای راحتی و آسایش مردم تلاش کند که یکی از اقدامات مهم در این زمینه فراهم کردن زمینه تولید و اشتغال است.

وی برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز را از دیگر نعمت‌های الهی در کشور خواند و گفت: رئیس جمهور در جمع مردم زنجان اعلام کرد که 360 روستای این استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و گازرسانی به روستاها از موارد مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات طرح رونق اقتصادی برای واحدهای کوچک و متوسط و اشتغال زیر 100 نفر در نظر گرفته است، بیان کرد: 824 واحد متقاضی دریافت تسهیلات این صندوق بودند که نیازمند 850 میلیارد تومان اعتبار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها