استقلال درحالی امروز گام به هفته بیست و ششم لیگ می‌گذارد که این فرصت را دارد جایگاه شکننده دومی خود را در تبریز شهر تراکتورسازان تثبیت کند؛ جدال با گسترش فولاد!
کد خبر: ۱۰۱۶۳۲۳

پنج هفته از لیگ باقی مانده و استقلال بخت شماره یک نایب قهرمانی در این پنج هفته دو بار باید در تبریز به میدان برود؛ هرچند قطعا جدال مستقیم و رودررو با تراکتورسازی در تبریز می‌تواند سرنوشت نایب قهرمان فصل جاری لیگ را رقم بزند، با این حال امروز که آبی‌های تهران 24 ساعت زودتر از تراکتورسازی به میدان می‌روند، این بخت را دارند تا از تبریز سه امتیاز شیرین دشت کرده و جاپای خود را در رده دوم مستحکم کنند. امری که از تیم جوان و اوج گرفته استقلال به هیچ عنوان بعید نیست و آنها که در نیم‌فصل دوم غوغا به پا کرده‌اند، نه‌تنها نایب قهرمانی را حق خود می‌پندارند که هنوز روی کاغذ از قهرمان شدن نیز مایوس نیستند، این نکته را سرمربی این تیم دیروز یادآور شد تا نشان دهد همچون هواداران آبی از اتفاقات فوتبال ناامید نیست؛ این تیم جوان تا همین جای کار هم بخوبی دل هوادارانش را به دست آورده است برخلاف نیم‌فصل اول!

اما هر حریفی که مقابل استقلال و پرسپولیس قرار می‌گیرد، به طور طبیعی انگیزه‌های مضاعفی برای برنده شدن دارد قطعا گسترش فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و این تیم تبریزی برای کشیدن ترمز استقلال و هموار سازی راه نایب قهرمانی تراکتورسازی اگر ابزار لازم را نداشته باشد، انگیزه‌اش را دارد!

تنها نقطه تاریک استقلال در نیم‌فصل دوم دعوای فیزیکی هفته گذشته نورافکن و کریمی دو بازیکن جوان این تیم بود که کمی اردوگاه آبی را دچار حاشیه کرد؛ حاشیه‌ای که باید دید کادر فنی استقلال آن را بخوبی مدیریت کرده است؟

منصوریان: نگاهی دورتر از دومی جدول داریم

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در آستانه این دیدار گفت: گسترش تیم خوب و منسجمی است و یکی از نکات مثبت این تیم، داشتن زمین خوب است که به ما این امکان را می‌دهد تا بازی خوبی انجام دهیم. شرایط تیمی ما خوب است. اتحاد تیمی ما از تاکتیک تیمی‌مان بهتر است.

او افزود: می‌دانیم در پنج بازی باقیمانده لیگ چه چیزی می‌خواهیم. رقابت ما برای جایگاه دوم تنگاتنگ است، البته نگاه دورتری هم داریم به این‌که پرسپولیس چه کار خواهد کرد، ما مسیر را می‌رویم؛ ان‌شاء‌الله سربلند شویم.

پیروزی سیاه جامگان بعد از زلزله

در همین چارچوب دیروز در مشهد و ساعتی پس از وقوع زلزله در این شهر، دیدار تیم‌های سیاه جامگان مشهد و استقلال خوزستان برگزار شد؛ جدالی که در نهایت با پیروزی 2 بر یک تیم مشهدی همراه شد تا امیدهای این تیم برای باقی ماندن در لیگ برتر زنده بماند.

اکبر میثاقیان سرمربی سیاه جامگان در پایان بازی گفت: فشار سنگینی تحمل می‌کنیم. صادقانه می‌گویم ایمان من به بازیکنان تیم زیاد شد. روز اول امید زیادی به آنها نداشتم. با این پیروزی، حالا شانس ما برای بقا در لیگ برتر، بیش از 90 درصد است.

وی افزود: بازیکنان سیاه‌جامگان واقعاً همت کردند و جنگیدند. تیم‌های انتهای جدول شرایط سختی دارند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. دَم تماشاگران هم گرم که واقعاً غوغا کردند. آنها شور و شوق بیشتری می‌دهند و از خوشحالی آنها لذت بردیم.

برنامه ادامه هفته 26 لیگ برتر

پنجشنبه 17 فروردین

گسترش فولاد ـ استقلال (ساعت 17:30 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)

داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: بابک داوری و هادی طوسی

ذوب‌آهن ـ صنعت نفت (ساعت 17:45 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: سعید علی نژادیان و امیررضا آشور ماهانی

جمعه 18 فروردین

ماشین‌سازی ـ پدیده (ساعت 17 در ورزشگاه یادگار امام تبریز)

داور: سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: حمید غمزه و علی‌اکبر عظیم‌پور

سایپا ـ نفت (ساعت 17:30 در ورزشگاه پاس قوامین تهران)

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: حسن انتظاری و امیر مبشر

فولاد ـ سپاهان (ساعت 19 در ورزشگاه غدیر اهواز)

داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: جلیل شعرانی و مهدی هاشمی‌نسب

صبا ـ تراکتورسازی (ساعت 19 در ورزشگاه یادگار امام قم)

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: علی میرزابیگی و محمدرضا مدیرروستا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها