نوسان قیمت رنو تندر در سال‌های اخیر

تندر یکی از محصولات مطلوب رنو در ایران در سال‌های اخیر است که افزایش قیمتی قابل‌توجهی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۱۷
نوسان قیمت رنو تندر در سال‌های اخیر

به گزارش جام جم آنلاین، تندر یکی از محصولات مطلوب رنو در ایران در سال‌های اخیر است که افزایش قیمتی قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این خودرو راه حل ارزان قیمت رنو فرانسه برای خرید خودروست که بازار بسیار خوبی در ایران یافته است و توانسته با استفاده از قدرت موتور قابل‌قبول، سواری نرم و شاسی بندی مستحکم، نواقصی مانند ظاهر بسیار ساده و ناخوشایندش را بپوشاند.

البته باید این را هم اشاره کنیم که در ابتدای عرضه تندر، قرار بود خریداران بتوانند نسخه فاقد آپشن این خودرو (E0) را به قیمت 8 میلیون تومان خریداری کنند و مسئولین وقت وزارت صنایع و معادن از جایگزینی این خودرو با پیکان سخن می گفتند.

رنو تندر در چند تیپ مختلف در بازار ایران عرضه شد که از کم آپشن ترین مدل به نام E0 تا نمونه فول آن، یعنی E2 اتوماتیک تولید می‌شود.

در نمونه بدون آپشن آن، حتی جای خالی مه شکن نیاز به‌خوبی احساس می‌شود و شاید بتوان به‌وسیله این مؤلفه، نمونه‌های E0 را از سایر مدل‌ها متمایز کرد.

ازنظر فنی هیچ‌کدام از تیپ‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند و همگی از موتور 1600 سی‌سی، شاسی مشابه و جعبه‌دنده 5 سرعته بهره می‌برند.

البته در سال‌های اخیر، نسخه اتوماتیک این خودرو نیز تولید شد که به گیربکس 4 سرعته خودکار، دقیقاً مشابه جعبه دنده ای که در خودروهای 206 اتومات، مگان اتومات و 207 اتومات به کار می‌رفت، مجهز شده بود.

نسخه جدیدتر، یعنی تندر90 E2 اتوماتیک، با داشتن یک جعبه‌دنده 4 سرعته و هدف مصرف شهری برای ایران، توانسته فروش قابل‌توجهی را تجربه کند و راه را برای رنو ساندرو باز کند. البته عملاً نسخه اتومات تندر 90، برای کاربردهای شهری طراحی‌شده است و برای سرعت‌بالا در جاده راندمان خوبی را نخواهد داشت.

اگر بخواهیم تندر را از نظر قیمت بررسی کنیم، شاهد تناوب قیمتی بالا، در قیمت بازار آزاد هستیم که البته این تناوب به‌صورت 1 یا 2 مقطع در قیمت صفر ایران خودرویی مشاهده می‌شود و تناوب کمتری در آن احساس می‌شود. از طرفی جهش ناگهانی آن در روز 18 بهمن‌ماه سال 1391، از 21 میلیون تومان به 36 میلیون تومان تکان قابل‌توجهی در بازار بود.

نمودارهای زیر نشان‌دهنده تناوب قیمت خودرو رنو تندر صفر، در 5 سال اخیر است:

هم اکنون قیمت خودروی رنو تندر در بازار آزاد در حدود 40 میلیون تومان و در کارخانه 37.4 میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها