مجله اقتصادی اکونومیست در تاریخ 4 مارس سال جاری با اشاره به تحولات بین‌المللی اقتصاد در سراسر دهکده جهانی سعی کرده آنچه در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشورهای مختلف تاثیرگذار است، مورد بررسی قرار دهد به صورتی که از صنعت خودروسازی تا تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را واکاوی کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از مقالات اصلی این نشریه اقتصادی را می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۴۷

مالک جدید و عمده اپل

وارن بافت عنوان کرده است شرکت برکشایر هاتاوی که او مالک آن است، سهام اپل خود را به بیش از دو برابر قبل رسانده است و درحال حاضر 18 میلیارد دلار از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بدین ترتیب یکی از مالکان بزرگ شرکت اپل، شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر است.

رشد اقتصادی هند

رشد اقتصادی هند حدود 7 درصد در آخرین سه ماهه سال 2016 نسبت به دوره مشابه در سال 2015 رشد داشته است. این مقدار رشد اقتصادی درواقع بیش از آن چیزی بوده است که اقتصاددانان انتظار آن را داشتند، زیرا دولت هند در ماه نوامبر تصمیمی عجیب گرفت که طی آن ، 86 درصد از اسکناس‌های در جریان از چرخه خارج شدند و این امر موجب ایجاد صف‌های طولانی در مقابل بانک‌ها و همچنین بروز برخی مشکلات شد.

کاهش قیمت نفت و کوچک شدن اقتصاد نیجریه

کاهش قیمت نفت در سال 2016 موجب شد برای اولین بار طی ربع قرن گذشته، اقتصاد نیجریه کوچک شود. تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 5/1 درصد کاهش داشته است. همچنین نبود دلار، موجب شده است پرداخت‌های مالی که در اثر واردات لازم بوده است، با کمبود همراه شده و با مشکل مواجه شود. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور، امسال حدود 8/0درصد و سال 2018 برابر با 3/2 درصد باشد.

قیمت اسنپ چت در عرضه اولیه

اسنپ چت در عرضه اولیه خود 17دلار قیمت خورد که بیشتر از مقداری بوده است که عرضه‌کنندگان سهام آن انتظار داشته‌اند.

تقاضای بالایی برای سهام شرکتی وجود دارد که بالاترین میزان شناوری در میان شرکت‌های تکنولوژیک طی سال جاری را دارند.

ادغام بورس‌های لندن و آلمان

به نظر می‌رسد، پیشنهاد ادغام بورس‌های لندن و بورس آلمان درواقع آغازی برای فروپاشی بوده است.

بورس لندن آخرین فرصت نهاد قانونگذاری و نظارتی ضد تراست برای فروش سهام خود در شکل اوراق قرضه در ایتالیا را رد کرده است و این درواقع آخرین میخ بر تابوت بوده است. بورس‌های انگلیس و المان آمادگی خود را برای ادغام اعلام کرده‌اند و در سال قبل نیز انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها