حوادث چهارشنبه‌سوری امسال باعث مصدومیت بیش از یکصد نفر در سراسر کشور شد. این درحالی است که برخی مصدومان دچار قطع عضو شده و پزشکان وضعیت برخی مصدومان را وخیم اعلام کرده‌اند. انفجار موادمحترقه قبل از چهارشنبه‌سوری 11 کشته برجای گذاشته بود.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۴۳

به گزارش جام‌جم، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور شامگاه دیروز درباره آخرین وضعیت حوادث و مصدومان گفت: در ساعات اولیه شامگاه سه‌شنبه پایانی سال، ده‌ها نفر از هموطنان براثر انفجار موادمحترقه مصدوم و توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. البته احتمال می‌دهیم تعداد مصدومان در ساعات پایانی شب افزایش یابد.

وی افزود: این در حالی است که شاهد چند مورد قطع عضو در تهران، ارومیه و دیگر شهرهای کشور بوده‌ایم. همچنین تا ساعت 20 سه‌شنبه هیچ مورد فوتی در سطح کشور به اورژانس اعلام نشده است.

آتش‌نشان‌ها از ساعت 16 دیروز در 1148 نقطه شهر اعم از میادین، بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، اطراف پاساژها و... حضور پیدا کردند تا در صورت وقوع حوادث، سریع در محل حاضر شوند. دیروز همزمان با تاریکی هوا، عملیات آتش‌نشانان آغاز شد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران هم درباره مهم‌ترین حوادث سه‌شنبه پایانی سال هم به جام‌جم گفت: چند مورد انفجار و آتش‌سوزی در تهران به آ تش‌نشانی گزارش شده بود که آتش‌نشانان با اعزام به محل‌های حادثه به امدادرسانی و اطفای حریق پرداختند. وی افزود: حریق خانه، انفجار موادمحترقه و آتش گرفتن درختان و سطل‌های زباله از جمله حوادثی بود که آتش‌نشانان را راهی عملیات کرد.

مهم‌ترین حوادث دیروز و دیشب

ظهر دیروز بر اثر انفجار مواد محترقه در خیابان حضرت پور ارومیه دو پسر نوجوان مجروح شدند. این افراد در حال ساخت مواد محترقه در یک خانه بودند. بر اثر این انفجار شیشه‌های خانه مسکونی شکسته شد. دو مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. پزشکان مجبور به قطع دست یکی از آنها و تخلیه چشم فرد دیگر شدند. دیروز یکی از مصدومان انفجار خانه‌ای در اردبیل هم به خاطر شدت جراحات جان باخت تا تعداد قربانیان انفجار موادمحترقه در محله شهریار این شهر به هشت نفر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان هم از انفجار مواد محترقه در یکی از محله‌های سمنان خبر داد و گفت: این انفجار یک مجروح بر جای گذاشت.

سعید اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: این حادثه در خیابان شهدای سمنان و در یک ساختمان سه‌طبقه رخ داد.

وی درخصوص علت این حادثه گفت: سه نفر در حال ساخت مواد محترقه بودند، که انفجار رخ داد و موجب مجروح شدن یکی از این جوانان شد. بلافاصله سازمان آتش‌نشانی و همچنین اورژانس در محل حضور یافتند ولی پیش از رسیدن پلیس دو نفر دیگر از محل حادثه گریختند و فرد مجروح باقی ماند.

همچنین دیروز انفجار نارنجک دستی باعث تخریب خانه‌ای مسکونی در شهرک علی بن ابی طالب(ع) اراک شد و سه پسر جوان ر ا به زیر آوار کشاند. نیروهای آتش‌نشانی آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

در حادثه‌ای دیگر در خیابان دانشجوی مشهد، انفجار نارنجک در دست یک دانش‌آموز باعث جراحت او شد.

در انفجار مواد محترقه در خانه‌ای مسکونی در خیابان اشراق اصفهان نیز شش پسر نوجوان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. عصر دیروز هم مردی در تماس با اورژانس تهران از انفجار مواد محترقه در اسلامشهر خبر داد. با حضور آمبولانس اورژانس مشخص شد دو مرد جوان مشغول تهیه و جابه‌جایی مواد محترقه بودند که این مواد در دست آنها منفجر شده و باعث ترومای انگشت و سوختگی پوست شده است. بلافاصله این افراد به بیمارستان منتقل شدند.

در حادثه دیگری که در شهرک گلریز تهران رخ داد، پسری نوجوان هنگام بازی با مواد محترقه به علت انفجار این مواد از ناحیه دست مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد.

شامگاه دوشنبه هم انفجار مواد محترقه دست‌ساز در شیراز پنج مصدوم برجای گذاشت و به تخریب یک واحد مسکونی منجر شد. حال دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

ساعت 18 و 22 دقیقه دیروز انفجار مواد محترقه در طبقه دوم ساختمان دو طبقه قدیمی در محله باغ آذری تهران منجر به مصدومیت دو پسر نوجوان و انتقال آنها به بیمارستان شد. بر اثر این انفجار بخشی از این ساختمان تخریب شد.

در پی انفجار مواد محترقه در خانه‌ای واقع در خیابان بیاضیان آبیک قزوین دو مرد 25 و 23 ساله دچار سوختگی 40 درصدی و روانه بیمارستان شدند. در حادثه‌ای دیگر سه نوجوان در خیابان شهید ثمری شهریار، در حال درست کردن نارنجک دستی بودند که موادمحترقه منفجر و منجر به مصدومیت هر سه نفر آنها از قسمت دست شد. این افراد در بیمارستان بستری شدند. انفجار مواد محترقه در قزوین هم باعث مصدومیت دو مرد 37 و 24 ساله شد.

ساعت 19دیروز انفجاری روی پشت‌بام ساختمان مسکونی پنج طبقه در خیابان اول نیروی هوایی رخ داد. علت حادثه ساخت مواد محترقه توسط چهار پسر 20 ساله بود که موجب مصدوم شدن آنها شد. حال یکی از آنها وخیم است.

مرگ پسر نوجوان

امیرحسین، پسر 13 ساله‌ شامگاه دیروز براثر انفجار مواد محترقه در یکی از محله‌های تهران مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. او ساعاتی بعد به‌دلیل شدت صدمات جان خود را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها