مدیرکل صدای استان های رسانه ملی خبر داد

30 نمای نوروزی در رادیو نما

مدیرکل صدای استان های رسانه ملی گفت: رادیوهای استانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ایام نوروز 96 دارند که از آن جمله می‌توان به مشارکت مردمی در تهیه محتوای رادیو نماهای استانی اشاره کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۳۱
30 نمای نوروزی در رادیو نما

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به مجموعه اقدامات جدید صورت گرفته برای پویایی هر چه بیشتر ویژه برنامه‌های نوروزی صدای استان‌ها اظهار کرد: بر این اساس برنامه‌ای با عنوان «سفرنامه» با ساختار ترکیبی ساده یا ترکیبی نمایشی به زبان فارسی در دو نوبت صبح و عصر طراحی شده و هر استان با توجه به اقتضائات موجود، یکی از این دو ساختار را بر می‌گزیند.

وی افزود: این برنامه از 29 اسفند تا 13 فروردین در نوبت صبح از ساعت 9 تا 10 و در نوبت عصر از ساعت 15 تا 16 به مدت 60 دقیقه روی آنتن می‌رود.

مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه پویش «ایرانی کالای ایرانی بخر» با تولید برنامه‌های کوتاه در رادیوهای استانی راه‌اندازی شده است گفت: بر این اساس برنامه‌هایی کوتاه در قالب آنونس و ساختارهای کوتاه نوروزی در صدای استان‌ها پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده می‌توان به استقرار واحد سیار در یکی از ایستگاه‌ های آتش‌نشانی در روز 24 اسفند همزمان با آخرین چهارشنبه سال و استقرار واحد سیار و اجرای برنامه زنده در لحظه تحویل سال در اماکن پر جمعیت شهرها به ویژه گلزارهای شهدا، زیارتگاه‌ها و امکان مسافرپذیر اشاره کرد.

کمالی با بیان اینکه تهیه گزارش‌های مردمی ویژه «رادیو نما» و طراحی مسابقه عکس برای رادیو تصویری با موضوعات مختلف مد نظر قرار دارد خاطرنشان کرد: از جمله این موضوعات می‌توان به لحظه تحویل سال، سفره‌های هفت سین، اماکن گردشگری، جاذبه‌های توریستی، خدمات و تسهیلات رفاهی مسافران نوروزی، وضعیت جاده‌های استان، وضعیت آب و هوا، فرهنگ مردم استان‌ها، شور و حال خرید نوروزی با رویکرد خرید کالای ایرانی، عکس از افرادی مثل آتش‌نشانان و پرستارانی که لحظه تحویل سال در محل کارشان حضور دارند و انعکاس تلاش افراد و نهادهایی مانند نیروی انتظامی، امداد جاده‌ای، کارکنان بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌های و کارکنان صدا و سیما اشاره کرد.

مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: همچنین می‌توان موضوعات دیگری مانند سلفی‌های نوروزی (مسافر خبرنگار)، طبعیت‌گردی، اماکن تاریخی، نوروز در ایران (فرهنگ‌ها و خرده‌ فرهنگ‌ها)، ایران در گذر تاریخ، گلزارهای شهدا، زیارتگاه‌ها و اماکن مسافرپذیر و کاشت درخت در محل زندگی را هم در دستور کار قرار داد.

تدارک ویژه صدای استان‌ها برای روز طبیعت

وی از استقرار واحد سیار و اجرای برنامه در خارج از استودیو در روز 13 فروردین در سراسر کشور با مشارکت ارگان‌های ذیربط و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: مقرر شده است هر مرکز دو برنامه مستند با موضوع معرفی اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان با مدت زمان 15 دقیقه تهیه و در نوبت‌های صبح و عصر روی آنتن ببرد.

کمالی با بیان اینکه اجرای مشترک با سایر مراکز صدای استانی هم جزو دستورالعمل‌های نوروز 96 به شمار می‌رود عنوان کرد: طراحی یک بخش بهداشتی در ویژه برنامه‌های نوروزی با عنوان «بهداشت سفر» و ارائه اطلاعات بهداشتی مورد نیاز مسافران نوروزی، پرداختن به جغرافیای جشن نوروز در سطح ملل مختلف و گفت‌وگو با چهره‌های سرشناس کشوری که در ایام نوروز به استان‌های مختلف سفر می‌کنند از دیگر اولویت‌های کاری صدای استان‌ها خواهد بود.

مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما ادامه داد: مقرر شده است فعالیت کاروان‌های راهیان نور نیز در شبکه‌های استانی انعکاس گسترده‌ای داشته باشد.

تعامل بیشتر با مخاطبان ثابت رادیو

وی با بیان اینکه مراجعه به درب منازل مخاطبانی که در طول سال به برنامه‌های مختلف رادیویی پیامک ارسال کرده‌اند یا به نحوی با آنها در ارتباط بوده‌اند، طی نوروز امسال در دستور کار قرار دارد گفت: این امر با هدف ایجاد انگیزه بیشتر برای تعامل مخاطبان با شبکه‌ها صورت می‌گیرد.

کمالی خاطرنشان کرد: تولید برنامه‌ یک دقیقه‌ای «کتابی که من خوانده ام» با موضوع معرفی کتاب شامل ارائه خلاصه کتاب‌های خوانده شده توسط مخاطبان با بیان خودشان، تولید برنامه‌های ادبی برای معرفی تاریخچه ادبی سنت ایرانی نوروز و پخش باکس‌های ویژه کوتاه شامل صدای مردم و بسته‌های صوتی گزارشگران رادیو، از دیگر اموری است که مراکز صدای استانی طی نوروز امسال به آن اهتمام ویژه‌ای خواهند داشت.

وی افزود: نصب و به روزرسانی تابلوهای اعلام فرکانس‌های رادیویی استان و اعلام شماره‌های ارتباط با برنامه‌ها در مبادی ورودی شهرها، از دیگر اقدامات خلاقانه‌ای است که در آستانه نوروز 96 در همه استان‌ها اجرایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها