‌ انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان با افتتاح خط لوله انتقال گاز ایرانشهر ـ زاهدان به قطر 36 اینچ به طول 262 کیلومتر و با هزینه‌ 750‌ میلیارد تومان در روز دوشنبه (10 اسفندماه) آغاز شد تا گاز به این استان هم برسد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۹

گسترش همکاری‌های نفتی ایران و روسیه، از تحولات استراتژیک در صنعت نفت ایران و جهان در سال 1395 بود.

با وجود گسترش گازرسانی به روستاها، هنوز برخی روستانشینان برای گرمایش از نفت سفید استفاده می‌کنند.

با وجود اقدام ترکمنستان در قطع گاز صادراتی به ایران، با همت کارکنان شرکت گاز، مشکلی در شبکه گاز مشترکان خانگی ایجاد نشد.

سه‌شنبه 18 آبان 1395، توافقنامه توسعه فاز 11 پارس جنوبی توسط شرکت توتال امضا شد؛ اما بعدها توتال اعلام کرد تا زمان چراغ سبز ترامپ، قرارداد را قطعی نمی‌کند.

مهرماه 1395، با وجود اعلام آمادگی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای توسعه میدان نفتی آزادگان، وزارت نفت بر واگذاری این میدان به شرکت‌های غربی اصرار کرد.

31 مرداد 1395، به دنبال انتقادات گسترده کارشناسان، جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی با حضور وزیر نفت برگزار شد. سرانجام قراردادهای جدید نفتی با اصرار زنگنه، اجرایی شد، اما هنوز شرکت‌های غربی چراغ سبز نشان نداده‌اند.

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با بیان این که کرسنت قرارداد غلطی است، گفت: قیمت این قرارداد، ظالمانه است.

در سال 1395 با بروز ده‌ها حادثه آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی بخصوص پالایشگاه‌ها، رکورد حوادث در صنعت نفت شکسته شد، اما دلایل این حوادث محرمانه ماند.

با تاخیر در طرح‌های توسعه پالایشگاه‌ها، واردات بنزین در سال 1395 رکورد جدیدی زد.

7 مهرماه 1395، تولیدکنندگان نفت شامل اعضای اوپک و غیر اعضای اوپک، به توافقی تاریخی درباره کاهش تولید نفت رسیدند تا جلوی سقوط قیمت نفت گرفته شود.

گاز تولیدی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی وارد شبکه گازرسانی کشور شد؛ هرچند این فازها به طور رسمی افتتاح نشده‌اند.

افزایش گازبها برای مشترکان کم‌مصرف و کاهش آن برای پرمصرف‌ها، از اقدامات مورد انتقاد وزارت نفت در سال 1395 بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها