مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ با فرمان فرمانده نیروی دریایی ارتش و با رمز «یا زهرا» در آب های خلیج فارس، دریایی عمان تا مدار 10 درجه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۴۷
رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیردریادار حبیب الله سیاری صبح یکشنبه در مراسم آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: این رزمایش نشان‌دهندۀ اقتدار ایران در عرصۀ بین‌المللی است. نیروی دریایی مأموریت‌های دفاعی را به‌صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از سلسله رزمایش های نیروی دریایی است که جمع بندی رزمایش های تخصصی نیروی دریایی طی سال است، افزود: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار ۱۰ درجۀ خلیج عدن و باب‌ المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی‌های نفت‌کش و تجاری و تامین امنیت منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون امنیت چهار هزار کشتی در همین خصوص برقرارشده است، افزود: در هر منطقه‌ای که کشتی‌های ایران انرژی مورد نیاز و کالاهای اقتصادی کشور را حمل می‌کنند باید نیروی دریایی ارتش در آن منطقه حضور داشته باشد تا موردتهاجم دزدان دریایی قرار نگیرند.

دریادار سیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که سواحل مکران در شمال سواحل دریای عمان به‌عنوان یک گنج ارزشمند به‌حساب می‌آید، گفت: به‌طورقطع اگر این منطقه آباد شود در بحث توسعۀ دریایی کشور می‌تواند دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: توسعۀ دریایی کشور زیر سایۀ امنیتی دریایی به وجود می‌آید و تأمین امنیت این حوزه برای ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در این زمینه نیروی دریایی ارتش با وجود محدودیت‌های موجود با طرح‌های دولت زمینۀ رشد و توسعۀ این منطقه را فراهم خواهد کرد.

دریادار سیاری بیان داشت: تمامی سلاح و تجهیزات نظامی در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و پیام صلح و دوستی به تمامی کشورهای منطقه و جهان از مهمترین اهداف این رزمایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها