مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به شروع برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند، گفت: از زمان آغاز این برنامه تا سومین روز اجرای برنامه، 19 هزار و 57 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۶۶

به گزارش جام‌جم، رضا غلامی همچنین از پلمب 93 واحد صنفی دارای تخلفات بهداشتی از آغاز برنامه سلامت نوروزی خبر داد و گفت: در راستای برنامه سلامت نوروزی، کنترل و بازرسی از مراکز و اماکن و سامانه‌های آبرسانی به‌طور مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی انجام می‌شود. وی یادآور شد: این کنترل‌ها توسط اکیپ‌های بازرسی و با کمک تجهیزات سنجش بازرسی بهداشت محیطی در برنامه سلامت نوروزی انجام می‌شود. غلامی با اشاره به نظارت 750 اکیپ بازرسی بهداشت محیط در سراسر کشور در برنامه سلامت نوروزی، گفت: در روزهای غیر تعطیل و کاری نیز در هر روز حداقل 2500 اکیپ بازرسی فعال است.

علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت هم در مورد ضرورت برنامه سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز، به دلیل افزایش میزان مسافرت‌ها، نظارت بر مراکز و اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی، واجب و ضروری است.

به گفته این مقام مسئول، بازرسان در قالب تیم‌های عملیاتی و نظارتی و کشیک از ساعت هشت صبح تا ده شب در تمامی ایام بویژه روزهای تعطیل حضور خواهند داشت که با توجه به وضعیت مکانی و زمانی، پایان ساعت کاری برنامه به هشت شب تا 12 شب قابل تغییر است.

نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی سنتی با اولویت استفاده از مواد اولیه سالم و بهداشتی از جمله استفاده از رنگ‌های طبیعی دارای مجوز قانونی و خامه پاستوریزه، تخم‌مرغ نشان‌دار، شیر استریلیزه یا پاستوریزه و جعبه‌های شیرینی بهداشتی، توجه ویژه به کنترل روغن در تهیه غذا و بخصوص کنترل شیرینی در قنادی‌ها با کمک دستگاه‌های سنجش، توجه ویژه به میزان نمک مصرفی در غذا و استفاده از نمک تصفیه شده یددار، استفاده نشدن سنگ نمک در تهیه غذا و توجه ویژه به میزان نمک مصرفی، استفاده نکردن از افزودنی‌های غیرمجاز و رعایت بهداشت فردی و تجهیزاتی در نانوایی‌ها از جمله برنامه‌های سلامت نوروزی است که سیاری به آن اشاره کرد.

افزون بر این، نظارت بر سلامت ظروف یکبار مصرف در بسته‌بندی غذا، توجه ویژه به ساماندهی عرضه محصولات دخانی و ممنوعیت استعمال و تبلیغات دخانیات در اماکن عمومی هم در طول اجرای این برنامه بهداشتی در ایام نوروز انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها