به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،رستورانهای موسوم به "اکبر جوجه" از دهه چهل در نواحی شمال کشور فعالیت داشته و غذایی با این نام در مجالس و رستورانها بعنوان غذای محلی مانند سایر غذاها از قبیل میرزاقاسمی، جوجه ناردون، فسنجان و بسیاری دیگر از غذاهای محلی طبخ می شود.
معترضان می گویند متاسفانه اداره مالکیت صنعتی در اقدامی غیرمرسوم و شائبهبرانگیز اقدام به ثبت نام اکبر جوجه در قالب علامت کرده و مالکیت تبلیغ و توزیع این غذا را در انحصار یک شخص قرار داده است.
در بخشی از نامه اعتراضی، با تاکید بر اینکه اداره مالکیت صنعتی با ثبت نام غذای اکبرجوجه در قالب علامت تجاری، عملاً دیگر رستورانداران را از تبلیغ و طبخ این غذای محلی منع کرده و توزیع غذای فوق را منحصراً در اختیار یک شخص قرار داده، بیان شده است: اگر رستورانداری غذای اکبر جوجه را تبلیغ یا توزیع کند، مالک این علامت قانوناً حق داشته علیه وی شکایت و کلیه تبلیغاتی که نام اکبر جوجه در آن ذکر شده را جمعآوری و امحا کند، در حالیکه حق طبیعی هر رستورانداری است که غذاهای مورد عرضه را به صور مختلف تبلیغ کند که متاسفانه مالک این علامت با حق قانونی ایجاد شده برای وی، علیه رستوراندارانی که بدون اجازه اقدام به تبلیغ غذای اکبرجوجه کنند به شدت برخورد میکند.
رستورانداران در پایان این نامه، انحصاری کردن نام این غذای محلی را بر خلاف رویه مرسوم و اصل رقابت آزاد دانستهاند و از مراجع ذیصلاح خواستار رسیدگی به این معضل شدهاند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
غذای محلی نیست كه
مثل سوهان حاج حسین وپسران در قم
كه متاسفانه همه كپی و مدعی شدند