ثبات نرخ خدمات خشکشویی چهارمحال و بختیاری

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی شهرستان شهرکرد گفت: امسال افزایش قیمتی در خدمات خشکشویی وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۶

اسدالله چراغیان در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: خشکشویی و لباسشویی از صنوفی است که در ایام پایانی سال مشتری زیادی دارد و بازارش رونق می‌گیرد.

چراغیان با اشاره به بازار خشکشویی‌ و لباسشویی‌ها برای شب عید و احتمال افزایش قیمت آن‌ها، گفت: امسال تا کنون هیچ افزایش قیمتی وجود نداشت ولی با توجه به درخواست واحدهای صنفی این اتحادیه، این امکان وجود دارد که تا حدودی قیمت‌ها افزایش یابند.رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی شهرستان شهرکرد تعداد واحدهای خشکشویی و لباسشویی مجوزدار در شهرستان شهرکرد را 135 مورد گزارش کرد و گفت: در حال حاضر مجوز چهار واحد خشکشویی و لباسشویی دیگر نیز در استان در حال پیگیری و صدور است.وی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرکرد هیچ گونه واحد خشکشویی و لباسشویی غیرمجاز وجود ندارد، تصریح کرد: در واحدهای مجاز خشکشویی و لباسشویی در هر بار شست‌وشو، تنها یک یا دو پتو شسته می‌شود ولی واحدهای غیر مجاز خشکشویی و لباسشویی ممکن است پتوهای مشتریان با پتوهای بیمارستانی شسته شود که بهداشتی نیست.

چراغیان شست و شو، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی لباس را از جمله خدمات این واحدهای صنفی دانست و گفت: نحوه شست‌وشو، جنس لباس، موادی که برای شست‌وشو مصرف می‌شود نیز از جمله فاکتورهای مهم در نرخ خدمات این صنف است.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی شهرستان شهرکرد در خصوص رسیدگی به شکایات مردم از این واحدها، اظهار کرد: اتحادیه خشکشویی و لباسشویی به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند و قیمت خدمات واحدهای این اتحادیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ثابت بودن قیمت نان‌های صنعتی

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد گفت: از سال 93 تا کنون قیمت نان‌های صنعتی بدون تغییر و ثابت بوده است.

علیرضا امیری اظهار کرد: از آنجایی که نان صنعتی فراگیری چندانی در میان مردم ندارد از سال 93 تا کنون قیمت آن بدون تغییر و ثابت بوده است.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به مصرف نان صنعتی میان مردم تصریح کرد: قرار بر این بود که طبق برنامه پنجم توسعه درصدی از نان‌های تولیدی را نان های صنعتی فرا بگیرد، اما متاسفانه به دلیل تفاوت قیمت نان‌های صنعتی با سنتی، این امر کاملا محقق نشد.

امیری از فعالیت 100 نانوایی آزادپز در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 75 واحد دارای پروانه کسب و صدور مجوز مابقی در دست اجراست.

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد با اشاره به حذف یارانه‌ آرد نانوایی‌های آزادپز، تصریح کرد: نان‌های صنعتی مشمول قیمت‌گذاری نیستند و عمدتاً بر اساس رقابت و توافقی نرخ آن‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه کارگر، بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های جانبی این امکان وجود دارد که قیمت نان صنعتی و فانتزی نیز افزایش یابد.

امیری با اشاره به راهکارهای توسعه تولید نان صنعتی تصریح کرد: راهکارهای موجود برای توسعه تولید نان صنعتی، شناخت کامل ذائقه مصرف کننده، برخورداری از تکنولوژی مصرف افزودنی‌ها، شیوه عرضه نان و حمایت مناسب از تولید نان صنعتی است.رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: افزودن سبوس به نان به درخواست مشتریان در این واحدهای صنفی منع قانونی ندارد.

وی در پایان قیمت هر کیلو نان سوخاری، صبحانه، نان قندی را به ترتیب هشت، پنج و شش هزار تومان اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها