اسیدیته بالای بدن، تنها علت زمینه‌ای تمام بیماری‌هاست. وقتی اسیدیته بدن بالا می‌رود، محیطی برای بیماری‌ها، باکتری‌ها و رشد مخمرها ایجاد می‌شود. اگر بدن شرایط قلیایی مناسب خود را حفظ کند، کمتر به التهاب مزمن که عامل بخش عمده‌ای از بیماری‌هاست دچار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۶۴

وقتی بدن حالت اسیدی پیدا می‌کند، مواد معدنی را از اندام‌های مهم و استخوان‌ها می‌گیرد تا حالت اسیدی را خنثی کرده و آن را از بدن دفع کند. در نتیجه، منابع معدنی بدن مثل کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم گاهی تا حد خطرناکی کاهش می‌یابد. این شرایط، صدماتی را به بدن وارد می‌کند که اغلب، سال‌ها ناشناخته می‌ماند و در نهایت به سطوح نامناسبی رسیده و به اسیدوز (کم شدن PH خون و بافت‌ها) منجر می‌شود. به همین دلیل است که ما شاهد گسترش پوکی استخوان هستیم؛ استخوان‌هایی که از مواد معدنی ارزشمندی مثل کلسیم، سدیم، منیزیم و پتاسیم خالی شده‌اند. بسیاری از افراد، به میزان زیادی مواد غذایی که اسید تولید می‌کنند مثل حبوبات، محصولات لبنی، سویا، شکر تصفیه شده و گوشت مصرف می‌کنند. قهوه، غذاهای فرآوری شده، جایگزین شکر و روغن‌های خوراکی تراریخته نیز از موادی هستند که بر اسیدیته بدن می‌افزایند. سوخت و ساز بدن هم مدام مواد زائد اسیدی تولید می‌کند که باید به گونه‌ای خنثی و دفع شوند. برای خنثی کردن اسیدیته، ما باید مواد قلیایی بیشتری مصرف کنیم.

برخی مشکلات سلامت که از اسیدوز خفیف ناشی می‌شوند

برخی از این مشکلات عبارتند از: افزایش مخاط، سرفه مزمن، درد قفسه سینه، خستگی مزمن، مشکلات سینوسی، پوکی استخوان، مشکلات مغز و اعصاب مانند آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل، کاهش وضوح ذهنی، مشکلات قلب و عروق ناشی از پلاک‌های اسیدی (افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی)، عفونت مثانه و کلیه، نقص سیستم ایمنی، انواع مشکلات پوستی مانند اگزما و آکنه، مشکلات معده مثل نفخ، سوء‌هاضمه، رفلاکس و گاز بیش از حد، عفونت‌های مخمری، افزایش وزن و چاقی، دیابت، آلرژی، سیاتیک و سفتی گردن، لثه‌های حساس، درد مفاصل و عضلات.

چگونه شرایط قلیایی بدن را بهبود ببخشیم؟

با ایجاد برخی تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توانیم اسیدیته بدن را پایین بیاوریم:

ـ PH خونتان را به طور منظم چک کنید.

ـ آب زیادی ( درصورت امکان آب قلیایی) بنوشید.

ـ غذاهای اسیدی را کاهش دهید.

ـ ناهار سنتی را با میزان زیادی سالاد سبزیجات جایگزین کنید.

ـ نوشیدنی‌های سبز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

ـ غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید.

ـ قهوه و قندها را با نوشیدنی‌ها و قهوه گیاهی جایگزین کنید.

ـ به جای شیر لبنی، شیر نارگیل یا شیر بادام مصرف کنید.

ـ شرایط عاطفی نیز بر PHخون تاثیر می‌گذارد. خشم، ترس، تنفر و حسادت در بدن ایجاد حالت اسیدی می‌کنند. کنترل این شرایط به تنظیم اسیدیته بدن کمک خواهد کرد.

منبع: healthiestalternative.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها