عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بخواهیم صرفا با پرداخت یارانه های نقدی کمبودها را جبران کنیم، در عمل اقدام مطلوبی نیست.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۵۷
هدفمندسازی یارانه ها؛ تاکنون در ایجاد اشتغال نقشی نداشته است

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، علی اکبر کریمی در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران در ابتدای سخنانش به اشتغال جوانان پرداخت و در پاسخ به این پرسش که مردم برای یافتن شغل مورد نظر خود باید به کدام نهاد مراجعه کنند؛ گفت: اشتغال در اقتصاد موضوعی فرابخشی است و نمی توان یک دستگاه خاص را متولی ایجاد آن دانست. در ایران وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگرچه مسئول و متولی سیاستگذاری و هماهنگی کلان ملی اشتغال است اما در کنار این وزارتخانه دستگاه های دولتی دیگر نیز در این امر مشغول به فعالیت هستند.

وی به قانون هدفمندسازی یارانه و نقش آن در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: علی رغم آنکه قانون هدفمندسازی یارانه با هدف حمایت از تولید و اشتغال به وجود آمد؛ اما عملا در طول این مدت هیچ اقدامی در این خصوص به وقوع نپیوسته و نتایج حاصل از این قانون نیز تا به حال صرف ایجاد اشتغال نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگر سخنانش به وضعیت دستمزدها نیز پرداخت و با بیان اینکه طی 5 سال گذشته فاصله افزایش حداقل دستمزد سالانه با تورم عمیق تر شده، خاطر نشان کرد: همه این موارد نشان می دهد کشور از آغاز تصویب قانون هدفمندسازی یارانه تاکنون امکان استفاده بهینه از آن را نداشته است. اینکه بخواهیم صرفا با پرداخت یارانه های نقدی این کمبود را جبران کنیم؛ در عمل اقدام مطلوبی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها