جام جم آنلاین - آرشیو

‌ توپ در زمین نمایندگان است

‌ توپ در زمین نمایندگان است

مردم با حضور گسترده در انتخابات اخیر کشور ثابت کردند که پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند. به همین دلیل اکنون توپ در زمین نامزد‌هایی است که رای کسب کرده و وارد مجلس شده‌اند در واقع آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و با اشتغالزایی، ایجاد مسکن مناسب، مهار تورم و بهبود وضعیت معیشتی پاسخ مناسبی به حضور گسترده مردم در انتخابات بدهند.

مشارکت دشمن شکن

مشارکت دشمن شکن

حماسه حضور مردم در انتخابات در شرایطی رخ داد که رسانه‌های بیگانه به نمایندگی از جریان سلطه، دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش تدارک فراوان دیدند تا با انواع و اقسام فتنه‌گری‌ها و به‌راه انداختن انواع و اقسام چالش‌ها در حوزه جنگ نرم و جنگ شناختی بر اذهان عمومی مردم ایران تأثیر بگذارند و با انواع القائات، جامعه ایرانی را از حضور در پای صندوق‌های رأی و متعاقب آن مداخله در تعیین سرنوشت سیاسی خود بازدارند؛ تیری که البته به هدف نخورد، چون مردم ایران آگاهانه در عرصه سیاسی، دشمن شناسی خود را به‌خوبی نشان دادند و بدون توجه به همه تبلیغاتی که در داخل و خارج از ایران صورت می‌گرفت از ابتدای شروع رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حضور پیدا کردند و به‌رغم تمدید ساعات انتخابات گزارش‌ها حاکی از حضور پرشور مردم در مراکز رأی‌گیری بود.

پیروزی نزدیک است

پیروزی نزدیک است

در صحنه جنگ غزه آنچه همچنان وجود دارد، جنایت در یک طرف است و مقاومت در طرف دیگر. از یک سو نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند که در یکی از جدیدترین جنایات خود در میدان النابلسی به روی مردمی که در صف دریافت کمک‌های انسانی بودند، آتش گشودند و جنایات خود را مضاعف کردند و در سوی دیگر با مقاومت شجاعانه مردم غزه و رزمندگان فلسطینی و حماس روبه‌رو هستیم که در حال ضربه‌زدن به رژیم صهیونیستی هستند.

انتخابات، تجلی قدرت نرم

انتخابات، تجلی قدرت نرم

انتخابات برای ایرانیان از جهات مختلف دارای اهمیت است که در ۲۰۰سال اخیر به خصوص در دوره قاجاریه و پهلوی با نفوذ و سلطه بیگانگان روبه‌رو بودیم و تصمیمات کشور در دیگر جا‌ها گرفته می‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران فرصت پیدا کردند پس از سال‌ها خودشان در فرآیند تصمیم‌گیری کشورشان شرکت کنند.

قدرت جمهوریت در ایران

قدرت جمهوریت در ایران

اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی، غرب سرمایه‌گذاری زیادی روی جریانات ضد دینی و برانداز در ایران صورت داد. تحولات سال گذشته، نقطه‌ای بود که در آن منازعه حداکثری دشمنان گفتمان انقلاب اسلامی ایران و مقاومت با نظام جمهوری اسلامی و مردم خداجوی این کشور به اثبات رسید.

صندوق رای گویاترین شیوه بیان مسأله

صندوق رای گویاترین شیوه بیان مسأله

برداشتی که من از نوع عملکرد مردم دارم، این است که مردم ایران همچنان صندوق رای را بهترین، گویاترین و رساترین شیوه بیان مسأله خود می‌بینند که این نشانه رشدیافتگی جدی است.

درباره ادعای تاجزاده

درباره ادعای تاجزاده

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: تاجزاده صرفاً انتخاباتی را قبول دارد که در آن برنده باشد و انتخاباتی را که واگذار کند، اصلاً قبول ندارد. معنای عمیق‌تر این مسأله آن است که او هیچ اعتقادی به اصل مشارکت ندارد. آنچه مورد توجه اوست، برنده شدن و پیروزی است.

هویت فاخر و ایرانیان

هویت فاخر و ایرانیان

اگر شخص یا جست‌و‌جوگری یا پرسشگری بخواهد بداند که سرچشمه همیشه‌جوشان و پرفوران «حب وطن» یا «وطن‌پرستی» ایرانیان، از کدامین گذرگاه تاریخی آغاز می‌‌شود و چنان باران بهاران بر سر جامعه و ملت «شکوه‌ریزان» می‌‌شود، باید نگاهی به «قدرت تاریخی ایام» ایرانی بیندازد. برخی از ایام، از روزگاران بسیار دور دارای شخصیت عاطفی، هویتی و تاریخی شده‌ است و در چشم‌انداز زندگی و تکاپوهای اجتماعی به یک «شخصیت برجسته» و به یک «هویت فاخر» تبدیل شده‌اند.

۱۱ اسفند؛ روز خلق حماسه‌ای بزرگ

۱۱ اسفند؛ روز خلق حماسه‌ای بزرگ

روز انتخابات در کشور، روزی است که متعلق به مردم است. از آن جهت که این مردم هستند که به واسطه حقی که با انقلاب اسلامی به دست آوردند، پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت فعالانه می‌کنند.‌

ایران قوی با مجلس قوی

ایران قوی با مجلس قوی

یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که رهبر انقلاب برای حضور مردم در پای صندوق های رای ارزش و احترام قائل است و مانایی نظام را بر مبنای حضور و مداخله مردم در سرنوشتشان می‌داند.

۱۱ اسفند روز خلق حماسه‌ای بزرگ

۱۱ اسفند روز خلق حماسه‌ای بزرگ

روز انتخابات در کشور روزی است که متعلق به مردم است. از آن جهت که این مردم هستند که بواسطه حقی که با انقلاب اسلامی به دست آورند پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت فعالانه می‌کنند.

کشور مهم، روز مهم

کشور مهم، روز مهم

روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد بی‌تردید روز مهمی است به این دلیل که ایران کشور مهمی است. اگر ایران کشور مهمی نبود و اگر این روز مهم نبود،‌ مسلما تا این حد مورد توجه دوست و دشمن قرار نمی‌گرفت.

چرا باید در انتخابات شرکت کرد؟

چرا باید در انتخابات شرکت کرد؟

هم اینک در آستانه انتخابات ۱۱اسفند۱۴۰۲ قرار گرفته‌ایم تا ملت ایران بار دیگر از حق تعیین سرنوشت خود برای تقویت اقتدار ملی و ایفای نقش خود در حکمرانی جمهوری اسلامی استفاده کند. سؤال ابتدایی آن است که چرا باید در این انتخابات شرکت کرد؟طبیعی است؛ پاسخ این پرسش در «حق» انتخاب هر ایرانی نهفته است.

اسرائیل ‌به شرایط حماس تن می‌دهد

اسرائیل ‌به شرایط حماس تن می‌دهد

در دو هفته آینده ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که منجر به برقراری آتش بس موقت تا پایان مبارک رمضان و تبادل اسرا خواهد شد. لازم به یادآوری است که اقدامات انصارالله در باب المندب و فشار‌های حزب الله بر تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی شرایطی فراهم کرده تا اسرائیل تن به شرایط حماس بدهد.

شکست صهیونیسم در آفریقا

شکست صهیونیسم در آفریقا

مواضع قاطعانه و تحسین‌برانگیز سران اتحادیه آفریقا علیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، عیار شکست راهبردی صهیونیست‌ها درعمق استراتژیک این قاره مهم را ملموس و آشکار ساخته است. درشرایطی که آمریکا واتحادیه اروپا نقش مورد انتظار خود را درمهار نسل‌کشی غزه ایفا نکرده، صراحت وشجاعت سران آفریقایی در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را باید نقطه عطفی در نظم نوین جهانی قلمداد کرد.

اهمیت نقش‌آفرینی جوانان در انتخابات

اهمیت نقش‌آفرینی جوانان در انتخابات

مهم‌ترین مسأله در انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی، مربوط به حوزه قانونگذاری نامزدها در صحنه اجتماع و پرداختن به موارد مهمی همچون ازدواج، اشتغال، مسکن، هویت، امید و امنیت و... است. زمان مطرح‌شدن این مسائل، کلمه جوان را می‌توانیم به‌دنبال آن مطرح و عملا برای آنان صحبت کنیم چرا که معمولا برای غیر آنان مصداق زیادی پیدا نمی‌کند.

فراهم‌آوری زیرساخت‌های فنی برای کانال‌های انتخاباتی

فراهم‌آوری زیرساخت‌های فنی برای کانال‌های انتخاباتی

پس از اعطای مجوز تبلیغ نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌جرأت می‌توان گفت، بزرگ‌ترین پروژه این روزهای سازمان صداوسیما راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی است که از چند ماه پیش طرح و ایده‌های آن در فضای رسمی و مجازی توسط رئیس محترم سازمان صداوسیما، جناب آقای دکتر جبلی مطرح و از همان ابتدا حوزه فنی رسانه‌ملی مامور طراحی و اجرای زیرساخت این پروژه عظیم شد.

سیاست خارجی خانواده محور

سیاست خارجی خانواده محور

اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل، تردیدی در ضرورت تهدید زدایی از رویه‌ها و روندهای جهانی که به بروز بحران‌های اجتماعی منجر می‌شود، ندارند. سبک زندگی، خانواده و جمعیت، با تغییر ارزش‌ها و هنجارهای فطری، امروز به مسأله‌ای جهانی با راه‌حل‌ها و زمان‌های محدود، تبدیل شده است.

نیازمند نظام صنفی رسانه‌ای هستیم

نیازمند نظام صنفی رسانه‌ای هستیم

باتوجه به نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی وروشنگری، تاجایی‌که می‌توانیم باید از نیروهای جوان، متعهد و متخصص در رسانه‌ها استفاده کنیم چرا که هر آمدنی، رفتنی دارد و کار مطبوعات به‌گونه‌ای است که خیلی‌ها دوست دارند در حوزه رسانه‌ها و مطبوعات مشغول به کار شوند اما میان روزنامه‌نگار حرفه‌ای و کسی که تنها علاقه‌ای به این حوزه دارد، تفاوت است، چرا که تأمین معاش و شغل روزنامه‌نگار حرفه‌ای از راه فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی است و ما نیز به‌عنوان دست‌اندرکاران این حوزه خیلی دوست داریم که فعالان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در این حرفه ماندگار شوند.

مسئولیت مدنی سلبریتی‌ها در ماجرای کوروش کمپانی

مسئولیت مدنی سلبریتی‌ها در ماجرای کوروش کمپانی

پنج روز از افشای خبر فرار مدیرعامل کوروش کمپانی می‌گذرد و بیش از هزار نفر در این مدت علیه او شکایت مطرح کرده‌اند. در این مدت اتهام متهم فراری و مسئولیت سلبریتی‌ها در این ماجرا به مناقشه‌ای حقوقی تبدیل شده است.

5 صفحه

نیازمندی ها