بهره‌مندی کشورها از خدمات ایران در مقابله با تروریسم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که دیگر کشورها بخوبی درک کنند خدمات ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه چه منافعی برای آنها داشته است.
کد خبر: ۹۹۹۵۲۷

به گزارش ایرنا، سیدکمال خرازی در جمع تعدادی از سفیران کشورهای اروپایی، قاره آمریکا و نمایندگان تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی فعال در ایران افزود: بخوبی می‌دانید که چه کشورهایی در پس حمایت از تروریست‌ها در سوریه و حامی مالی داعش و النصره هستند.

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که در برابر خدمات ایران، غربی‌ها نه‌تنها از خدمات ایران استقبال نکردند، بلکه حتی به حمایت از کشورهای حامی تروریسم روی آوردند. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی یادآور شد: انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که این کشورها بخوبی درک کنند خدمات ایران چه منافعی برای آنها داشته است، زیرا خطر تروریسم جهانی است. در حال حاضر که آتش‌بس در سوریه برقرار است تروریست‌ها با حمایت برخی کشورهای حامی تروریسم، در حال سازماندهی و جذب نیروهای بیشتر هستند. این نه‌تنها خطری برای خاورمیانه، بلکه برای دیگر کشورهاست.

خرازی اظهار کرد: داعش در اقصی‌نقاط جهان نیرو جذب کرده است و هر کدام از این نیروها بمب خطرناکی برای امنیت کشورهای مختلف هستند. درک این واقعیت‌ها ضروری است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی توانست با حضور خود در صحنه و رهبری امام خمینی(ره) در برابر تجاوز رژیم صدام ایستادگی و دشمن را از خاک خود بیرون کند.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی هم توانستیم با اتکا به توان داخلی به خودکفایی دفاعی دست یابیم و هر آنچه برای دفاع نیاز داریم، در کشور خود تولید کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر این که کمتر کشوری در جهان توانسته است بدون اتکا به خارج، امنیت خود را تامین کند، تصریح کرد: ایران از مستقل‌ترین کشورهای جهان است که به این توانمندی دست یافته، زیرا برقدرت مردم خود متکی است.

خرازی خاطرنشان کرد: چنین کشوری برای خود رسالت‌هایی نیز قائل است. ما نه‌تنها خود را موظف به تامین و حفظ امنیت‌مان می‌دانیم بلکه خود را موظف به کمک به امنیت دیگر کشورها نیز می‌دانیم.

وی یادآور شد: به همین دلیل به دعوت کشورهای عراق و سوریه به کمک آنها شتافتیم تا بتوانند با سیل تروریسم مقابله کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به اظهارات بسیاری از مقامات خارجی و صاحب‌نظران مبنی بر این که اگر کمک‌های ایران نبود، داعش بر بغداد و دمشق مسلط شده بود،اشاره و اضافه کرد: اگر در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم، اکنون درون مرزهای ایران باید با تروریست‌ها مقابله می‌کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها