وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در جمع خبرنگاران،‌ میزان مطالبات و بدهی‌های وزارتخانه متبوعش را در دو کفه ترازو قرار داد؛ آن وقت در یک کفه 12 هزار میلیارد تومان طلب این وزارتخانه از بیمه‌ها قرار گرفت و در کفه دیگر ده هزار میلیارد تومان بدهی این وزارتخانه.
کد خبر: ۹۹۹۱۰۲

به گزارش جام‌جم، حسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بدهی ده هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه گفت: همان‌طور که هر بدهکاری نگران بدهی‌اش است، من هم هیچ دغدغه‌ای جز پرداخت بدهی ندارم.

همین نگرانی باعث شد قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار امیدواری کند تا قبل از ورود به سال جدید همه مطالبات این وزارتخانه پرداخت شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به خوش‌قولی شرکت‌های بیمه در پرداخت مطالباتشان گفت: این مهم میراث ارزشمند دولت است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بخشی از مطالبات تامین اجتماعی تصریح کرد: در سطح ملی خدماتی ارائه شده که خروجی آن به کاهش هزینه‌های درمانی منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت نیز گفت: تمام تلاش ما این است معوقات سال های 1394 و 1395 را پرداخت کنیم.

در همین رابطه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به این که نظام ارجاع می‌تواند راهگشای مشکلات تامین مالی و چالش‌های نظام سلامت باشد، از بدهی هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

تقی نوربخش در توضیح بیشترگفت: وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی متعلق به تامین اجتماعی بدهکار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ما پیشنهاد داده‌ایم از 18 هزار میلیارد تومان طلب دولت در سال 95، یک‌سوم آن به وزارت بهداشت پرداخت شود تا بدهی‌های ما با این وزارتخانه تهاتر شود.

نوربخش گفت: دولت تا سال 93 بر‌اساس حسابرسی انجام شده، 89 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که امسال 6000 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها