استیو بانون ، مدیر سابق سایت راست افراطی بریتبارت نیوز « Breitbart News»، رئیس جدید سیاست گذاری کاخ سفید را می توان مراد و هدایت کننده دونالد ترامپ و در واقع رئیس اصلی پشت پرده ایالات متحده آمریکا دانست.
کد خبر: ۹۹۸۰۴۹
بانون ، مکار بزرگ حلقه ترامپ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تایم و واشنگتن پست، هفته نامه معتبر تایم مگزین روی جلد شماره روز پنجشنبه 2 فوریه خود را به استیو بانون مدیر سابق سایت راست افراطی بریتبارت نیوز و رئیس جدید سیاست گذاری کاخ سفید اختصاص داده است.

از نظر تایم ، استیو بانون مکار ( کنترل کننده) بزرگ و از این پس احتمالا دومین مرد قدرتمند جهان است.

به نوشته تایم، اثر انگشت استیو بانون در پشت تمام نخستین تصمیماتی که دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری اش تاکنون اتخاذ کرده است، وجود دارد. به ویژه حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ در 27 ژانویه تحت تاثیر بانون صادر شد. جنگ ترامپ علیه رسانه های آمریکایی نیز به توصیه مکار بزرگ بوده است.

به طور کلی ، این استیو بانون است که ایده « گسستن» یعنی قطع کامل پیروی از دولت های قبلی آمریکا را مطرح کرده است، ایده ای که دونالد ترامپ از آغاز ورودش به کاخ سفید به تدریج در حال عملی ساختن آن است. چنانکه تایم به طور مختصر بیان کرده، بانون « نگهبان دکترین» ، معتقد واقعی و کسی است که نه برای پول و نه برای قدرت اینجا است بلکه برای تغییر تاریخ آمده است.

یک مقام نزدیک به کاخ سفید که نمی خواست هویتش افشا شود به تایم گفت: ترامپ و بانون قبل از انتخابات به اتفاق یکدیگر فهرستی از آنچه را که در صورت پیروزی و آغاز به کار انجام خواهند داد، تهیه کردند. در بین این دو ، ترامپ تصمیم می گیرد کدام یک از مفاد فهرست را برای اجرا تیک بزند و کدام را نه. بانون به نوبه خود آن اندازه باهوش بود که فهرست را تدارک دید.

روزنامه واشنگتن پست در مورد استیو بانون نوشت: مدیر سابق سایت راست افراطی بریتبارت نیوز نفوذ بی حد و حصری در بطن کاخ سفید دارد. برای وی ، بازی تازه آغاز شده است.

علامت مهر داغ استیو بانون ، مشاور سیاست گذاری و استراتژیک ترامپ در پای تمام تصمیمات نخستین روزهای ریاست جمهوری اش دیده می شود. مردی که هدفش ایجاد یک جنبش عوامگرای جهانی بر اساس عقاید « یهودی - مسیحی» علیه اسلام به قول خودش افراطی است.

بانون مرکز هوشمند دولت جدید آمریکا است. از بیش از 10 سال پیش وی از تمایلش برای دگرگونی یا به عبارت دیگر سرنگونی آمریکا و جهان سخن گفته است. این دقیقا کاری است که وی اکنون با آغاز کار ریاست جمهوری ترامپ در حال انجام آن است. سیاست های بازرگانی ترامپ بر مبنای شعار « نخست آمریکا» و حکم ضد مهاجرتی وی فقط نشانه های زودرس انقلابی هستند که استیو بانون پرچمدار آن است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها