نخست وزیر بریتانیا که از سوی حزب خودش به کرنش در برابر دونالد ترامپ متهم شده بود سرانجام روز چهارشنبه حکم ضد مهاجرتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۹۷۴۴۵
ترزا می ، حکم ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، ترزا می که به دلیل سکوتش در مورد این حکم جدل برانگیز ترامپ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود روز چهارشنبه در یک سخنرانی برابر نمایندگان پارلمان بریتانیا حکم ضد مهاجرتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد.

ترزا می در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان که به چه دلیل واکنشی پس از انتشار صدور حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ در جمعه شب گذشته نشان نداده است، گفت: دولت وی به وضوح عقیده داشته که حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ یک اشتباه است.

نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد: ما معتقدیم این حکم موجب تفرقه شده و یک اشتباه مسلم است. به این ترتیب، وی امید دارد که با محکوم کردن حکم ضد مهاجرتی ترامپ می تواند یک مساله بسیار حساس سیاسی برای خودش را حل و فصل کند.

روزنامه نگاران روز شنبه گذشته در جریان سفر ترزا می به آنکارا پایتخت ترکیه وی را برای نشان دادن واکنش علیه حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ تحت فشار گذاشته بودند اما نخست وزیر بریتانیا ابتدا از محکوم کردن این حکم خودداری کرد.

پس روبرو شدن با انتقادهای فراوان خانه شماره 10 داونینگ استریت( مقر نخست وزیر بریتانیا ) ناگزیر شد شنبه شب بیانیه ای را منتشر کند که در آن تایید شده بود که ترزا می با این حکم ترامپ موافق نیست.

روز دوشنبه گذشته ، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا در برابر پارلمان این کشور اعلام کرد که از نظر وی حکم ضد مهاجرتی مانند یک اشتباه است اما در عین حال بر اهمیت حیاتی روابط بین لندن و واشنگتن تاکید کرد.

در حالی که حزب ترزا می ( حزب محافظه کار ) وی را به کرنش در برابر ترامپ متهم کرده است دهها هزار نفر دوشنبه شب در لندن و دیگر نقاط بریتانیا علیه نژاد پرستی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دست به تظاهرات زدند. همچنین طوماری علیه سفر رسمی رئیس جمهور میلیاردر آمریکا به انگلستان که قرار است سال جاری میلادی انجام شود تاکنون بیش از 1.8 میلیون امضا جمع کرده است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها