دونالد ترامپ بار دیگر نشان داد اگر میلش بکشد حتی برای نزدیک ترین متحدان آمریکا هم تهدید آمیز است چه برسد به دیگران!
کد خبر: ۹۹۷۷۱۷
ترامپ ، نخست وزیر استرالیا را تحقیر کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کوریه انترناسیونال، تماس تلفنی میان مالکوم تارنبول ، نخست وزیر استرالیا و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پایان خوشی نداشت یا در واقع اصلا پایان نیافت زیرا ترامپ آن را نیمه کاره رها کرد. سپس ، خبر این مکالمه به شیوه «ترامپی » علنی شد تا بار دیگر نشان دهد که ترامپ برای متحدان سنتی هم خطرناک و غیر قابل پیش بینی است.

دونالد ترامپ تماس تلفنی را که با مالکوم تارنبول ، نخست وزیر استرالیا در 28 ژانویه داشت به عنوان « افتضاح ترین مکالمه تلفنی » توصیف کرد. براساس اخباری که روزنامه واشنگتن پست پس از یک جلسه مطبوعاتی کاخ سفید منتشر کرد، دونالد ترامپ پس از 25 دقیقه مکالمه تلفنی آن را قطع کرد ، درحالی که قرار بود مدت گفت و گو یک ساعت باشد.

توافق امضا شده میان دولت های اوباما و استرالیا محور اصلی این مکالمه تنش آمیز بود. بر اساس این توافق قرار بود آمریکا 1250 پناهنده را که در استرالیا به سر می برند ، بپذیرد اما دونالد ترامپ تصمیم گرفته است زیر این توافق بزند.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد می نویسد: تارنبول تلاش کرد به هموطنانش بقبولاند که مکالمه با ترامپ یک گفت گوی سازنده بوده است. وی تصور کرده بود که با توجه دوستی عمیق و قدیمی در روابط آمریکا و استرالیا بهتر است در مورد این مکالمه جدل برانگیز سکوت کرده تا در عین حال از تحقیر شدن علنی اش اجتناب کند.

تارنبول هنگام گرفتن این تصمیم شخصیت اخلاقی دونالد ترامپ و تمایل جدی دولت جدید آمریکا برای تغییر مواضع را در نظر نگرفته بود. کاخ سفید با دادن این خبر به واشنگتن پست تمایل نخست وزیر استرالیا برای حفظ اسرار را بر باد داد.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد می افزاید: دونالد ترامپ نمی خواهد چهره ای ملاطفت آمیز داشته باشد. این درسی برای مالکوم تارنبول خواهد بود تا از این پس واقعیت را بگوید.

این روزنامه تاکید می کند: تاکنون، نخست وزیران اسبق استرالیا می توانستند روی روسای جمهور سابق آمریکا برای باوراندن اینکه مکالمات و دیدارهایشان دیپلماتیک و محترمانه بوده است، حساب کنند؛ زیرا استرالیا جزو یکی از 5 متحد ویژه و استراتژیک آمریکا است.

با توجه به اینکه ترامپ می خواهد نقش آدم سرسخت در صحنه بین المللی را ایفا کند بنا براین نیاز به قربانیانی دارد. یک آدم سرسخت باید شهرت داشتن این صفت را کاملا جا بیندازد. بنا بر این اصل، قربانیانش باید علنا یا در توئیت ها تحقیر شوند یا مانند مورد نخست وزیر استرالیا با افشای ماجرا و دادن اطلاعات به روزنامه واشنگتن پست.

از این پس، با توجه به دوران شعار ترامپ مبنی بر « آمریکا ، اولویت» ، دیگر نباید نه روی اتحاد ها حساب کرد و نه روی توافق ها.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Hosin
United States
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
شباهت ترامپ و صدام

نیازمندی ها