وزارت اتحاد دو کره روز جمعه اعلام کرد کیم جون اون، رهبر کره شمالی رئیس آژانس جاسوسی این کشور را به دلیل سوء استفاده از قدرت، از کار برکنار کرد و چند تن از مقامات این آژانس را نیز اعدام کرد.
کد خبر: ۹۹۷۶۰۷
چند تن از مقامات کره شمالی اعدام شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،جئونگ جون هی، سخنگوی وزارت اتحاد دو کره گفت پس از آنکه آژانس امنیت داخلی کره شمالی به دلیل سوء استفاده از قدرت و فساد زیر ذربین قرار گرفت، کیم وون هونگ، رئیس این آژانس نیز در اواسط ژانویه امسال از کار برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، وی افزود :« رهبر کره شمالی کیم وون هونگ که یکی از مشاوران نزدیک وی بود را از کار برکنار کرد و درجه نظامی او را که یک ژنرال چهارستاره بود به یک ستاره تقلیل داد. »

یک مقام وزارت اتحاد دو کره که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد کره شمالی همچنین تعداد نامشخصی از مقامات آژانس امنیت داخلی این کشور را اعدام کرد.

وی افزود برکناری فوری یک مقام ارشد کره شمالی ممکن است به دلیل افزایش نگرانی در بین نخبگان به بی ثباتی در این کشور منجر شود.

رئیس آژانس جاسوسی کره شمالی که از سال 2012 میلادی در این سمت قرار دارد، نقش مهمی را در بازداشت و اعدام جانگ سونگ تائک، عموی کیم جونگ اون داشت.

رهبر کره شمالی تاکنون بارها بیش از یکصد تن از مقامات نظامی و دولتی این کشور اعدام کرده است که از جمله این افراد اعدام هیون یونگ چول، وزیر پیشین دفاع این کشور در سال 2015 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها