گفتگوی جام جم آنلاین در حاشیه بدرقه قهرمانان ملی:

آتش نشانی که به رغم بازنشستگی به کمک پلاسکو شتافت

بنده اخیرا به افتخار بازنشستگی نایل آمدم اما به حکم ضرورت در کنار همکاران خود در عملیات امداد ساختمان پلاسکو شرکت کردم.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۹
آتش نشانی که به رغم بازنشستگی به کمک پلاسکو شتافت

این جمله را مردی میان سال در حاشیه تشییع پیکر همرزمان شهید آتش نشان خود در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد.

جلوی درب خروجی مصلی با یونیفورم ویژه ماموران خدوم آتش نشانی و چشمانی اشک آلود به انتظار آمدن تابوتهای سوخته دلان شهدای پلاسکو ایستاده بود که نظر خبرنگار جام جم آنلاین را به خود جلب کرد.

به این ترتیب سر صحبت را با وی باز شد و گفتیم لطفا خودتون رو معرفی کنید:

من نوری هستم از پرسنل بازنشسته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی که به اتفاق سایر همکاران بازنشسته قدیم و جدید در عملیات امداد و نجات ساختمان پلاسکو شرکت کردیم.

این مامور وظیفه شناس پیرامون سانحه آتش سوزی پلاسکو افزود: حادثه بسیار ناراحت کننده‎ای برای ما بود، البته همکاران من با تمهیداتی که در زمان عملیات اتخاذ کردند از افزایش شمار شهدای پلاسکو جلوگیری بعمل آوردند.

نوری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با تدابیری که مسئولین در همه رده‎ها صورت می‎دهند، ما دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار در جامعه نباشیم.

وی در پیامی به مردم بعنوان نماینده پرسنل فداکار آتش نشانی خاطر نشان کرد: راه شهادت برای ما از ابتدا باز بوده و تا آخر این مسیر هموار خواهد بود. بسیاری از پرسنل آتش نشانی در جنگ تحمیلی دوشادوش مردم از سرزمین خود دفاع کرده‎اند و در همین جا به شهروندان گرامی عرض می‎کنم قول می‎دهیم در حوادث احتمالی برای یاری رساندن به هم وطنان خود کما فی سابق از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

نوری در پاسخ به این سوال که بعد از بازنشستگی آیا باز هم تمایل به همکاری با سازمان آتش نشانی را دارد، گفت: البته در همه کشورها مرسوم بوده که پرسنل با تجربه در امر آموزش بکار گرفته شوند ولی این مهم در کشور ما چندان جدی دنبال نمی‎شود. در حال حاضر بنده مشغول تحصیل در رشته مدیریت امداد در دانشکده آتش نشانی هستم و مایلم تجربیات خود را در اختیار جوانان مستعد و توانمند جدید الورود قرار دهم.

وی با بیان اینکه حرفه آتش نشانی را از پدر به ارث برده‎ام در خصوص جسارت حضور در این شغل پر مخاطره و شریف تصریح کرد: کسوت آتش نشانی لازمه نوعی عشق بازی با این کار است که خدا را شاکرم چنین عشقی را در ضمیر حقیر قرار داده است. همانطور که بارها خودتان در رسانه‎ها اعلام کردید، آتش نشان بودن پیش از آنکه شغل باشد یک عشق قلمداد می‎شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
alireza
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
خط سوم كلمه "یونیفور " رو اصلاح كنین
علیرضا
-
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
" بعمل " غلط هست و باید به صورت به عمل نوشته بشه. در بعمل شما حرف ه را دارین حذف میكنین كه طبق اصول ادبیات فارسی جایز نیست.
ادبیات
-
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
كلمات "بكار" و "بعنوان" نیز غلط هستند

نیازمندی ها