فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از مصالحه 80 درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌های تابعه این شهرستان خبر داد و گفت: با این روند، شاهد کاهش چشمگیر پرونده های ارسالی به چرخه محاکم قضایی هستیم.
کد خبر: ۹۹۵۹۲۴

به گزارش تسنیم، سرهنگ رضا شیرزادی بیان کرد: امروزه مشاوره و مددکاری در کلانتریها توانسته است گام بسیار مهم و مؤثری در عرصه حل و فصل تعارضات بین زوجین و اختلافات خانوادگی بردارد و تا حدودی از افزایش آمار طلاق جلوگیری کند.

وی افزود: برابر آمارهای به دست آمده عمده علل مراجعه به دوایر مشاوره، مشکلات خانوادگی بوده است و در این بین سهم قابل توجهی به تعارضات بین زوجین اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسیبهای بعدی از جمله طلاق جلوگیری به عمل آمده است.

شیرزادی عنوان کرد: طی 10 ماه گذشته 3904 پرونده با موضوعات مختلف به دایره مشاوره و مددکاری کلانتریهای تابعه این شهرستان توسط دایره قضایی ارجاع شده است که از این تعداد 3102 پرونده به مصالحه ختم شده و این از مصالحه 80 درصدی پرونده‌های ارجاعی به این دوایر حکایت دارد، بنابراین با این روند شاهد کاهش چشمگیر پرونده‌های ارسالی به چرخه محاکم قضایی هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با دعوت از شهروندان به حضور در دوایره مشاوره و مددکاری کلانتریهای تابعه و بهره‌مندی از خدمات مشاوره ای و رایگان این دوایر، بیان داشت: واحدهای مشاوره کلانتریها با به کارگیری کارشناسان مجرب و متخصص ضمن بهداشت روانی و ایجاد زمینه‌های رشد همه جانبه اعضای خانواده، در مدارس و واحد‌های فرهنگی حضور فعال و پررنگی دارند.

شیرزادی خاطرنشان کرد: مشاوران این مراکز در جهت آموزش مهارتهای زندگی و دانستنی های انتظامی همسو با سایر ارگان های متولی امور فرهنگی، با تمام توان فعالیت دارند و واحد های مشاوره توانسته است در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده‌ها و ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی افراد بسیار موفق عمل کند.

* مردم، صاحبان اصلی امنیت در جامعه

سرهنگ سرتیپ نیا فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب در ادامه بر ارتقای سطح آموزش کارکنان انتظامی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش وقوع سرقت و افزایش کشف تاکید کرد و گفت: ‌آنچه نیروی انسانی را در یک مجموعه به سرمایه تبدیل می کند و موجب حفظ این سرمایه نیز می‌شود، توجه به امر آموزش است.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مکمل یکدیگر بوده و در این شهرستان قضات خوب و دلسوزی هستند که همکاری و تعامل سازنده آنها با نیروی انتظامی باعث پیشرفت کارها شده است، لذا تمامی مدیران و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه ها باید به صورت مستمر با این قضات تعامل داشته و در صدد رفع موانع و مشکلات قضایی مردم باشند. دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات مناسب و شایسته نیروی انتظامی شهرستان در بحث برقراری امنیت، به ماده 102 قانون مجازات کیفری در برخورد با مسائل منافی عفت اشاره و بر لزوم اجرای آن تأکید کرد.

مسعود جلیلیان خاطرنشان کرد: مردم صاحبان اصلی امنیت در جامعه هستند و امنیت نیز به عنوان یک مقوله چندوجهی، متعلق به همه است که حمایت و پشتیبانی دستگاهها و بویژه دستگاه قضایی و مردم از نیروی انتظامی، موجب ارتقای سطح امنیت در جامعه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها