ظهور و پایان کار هر ابرخودرویی در صنعت خودروسازی دنیا همواره خبرساز بوده است. این اتفاق دیدنی برای یکی از خاص‌‌ترین خودروهای دنیا که تعداد بسیار محدودی از آن تولید شده هم روی داده است. سال 1389/ 2010 خودروی منحصربه‌فردی وارد باشگاه ابرخودروهای GT شد که توجه بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کرد. این محصول دیدنی هنسی ونوم جی‌تی (Hennessey Venom GT) نام دارد که به گفته بسیاری از کارشناسان در زمره ابرخودروهای شاخص قرار می‌گیرد. اوج هیجان مربوط به این خودرو قدرت چهار رقمی موتور آن است یعنی 1451 اسب بخار. اما حالا خبر می‌رسد دوران این خودرو که به طور غیررسمی رکورددار سرعت در دنیای خودرو هم به شمار می‌آمد، به پایان رسیده است. تنها 13 دستگاه از این خودرو در کارخانه تولید کننده باقی مانده و قرار نیست پس از اتمام موجودی، بار دیگر شاهد تولید آن باشیم.
کد خبر: ۹۹۵۳۷۹

نسخه نهایی این لوتوس کوچک با موتور هشت سیلندر دوقلوی توربو یک رداستر آبی دیدنی است که اکنون به قیمت یک میلیون دلار (حدود چهار میلیارد تومان) به فروش می‌رسد. بدون شک چنین قیمتی برای یک خودرو به‌رغم آن که در نوع خود یک ابرخودرو هم محسوب می‌شود رقمی خیره‌کننده است.

پایان کار این خودرو به معنای آن است که دیگر خبری از رقابت آن با بوگاتی‌ویرون افسانه‌ای برای شکستن رکورد سریع‌‌ترین خودروی دنیا نخواهد بود. نکته جالب توجه اینجاست که بوگاتی هم چندی پیش اعلام کرده بود دیگر به تولید این خودروی گرانقیمت و پرخرج ادامه نخواهد داد. با پایان یافتن موجودی اندک انبار کارخانه، بتدریج باید با یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای ساخت دست بشر خداحافظی کنیم. هنسی ونوم جی‌تی توانسته است به رکورد خیره کننده 300 کیلومتر بر ساعت تنها در 6/13 ثانیه دست یابد.

همچنین در آزمون‌های غیررسمی صورت گرفته، رقم 2/435 کیلومتر بر ساعت به عنوان حداکثر سرعت این خودرو به ثبت رسیده است. جان هنسی، بنیانگذار خودروسازی هنسی و مدیرعامل این برند می‌گوید: ما با این خودرو به آنچه در ذهن داشتیم، دست یافتیم. ساخت سریع‌ترین خودروی دنیا همواره در ذهن من بوده و حالا که به این رویا دست یافته ایم کار ساخت آن را به پایان می‌رسانیم. ما محصولی کاملا اختصاصی ساخته‌ایم و از این که توانستیم خودرویی ویژه به مشتریانمان ارائه کنیم خوشحالیم.

نسخه نهایی این جی‌تی به رنگ آبی منحصربه فردی است که در دل آن خطوط سفیدی به چشم می‌خورد. این ترکیب دیدنی حس سرعت و قدرت را به بیننده القا می‌کند. موتور این خودرو هشت سیلندر توربو دوقلو با گنجایش هفت لیتر و توان خیره‌کننده 1451 اسب بخار است. اگرچه قیمت این خودرو حدود یک میلیون دلار بوده، اما نسخه نهایی آن تا 2/1 میلیون دلار نیز به فروش رسیده است. اگرچه این خودرو به پایان تولید خود رسیده اما حالا خبر می‌رسد ونوم اف-5 (Venom F5) به عنوان یک محصول سرعتی و قدرتی منحصربه فرد جای آن را خواهد گرفت. جان هنسی به مشتریان خاص خود قول داده تا اواخر امسال این خودرو را وارد بازار کند.

منبع: newatlas.com

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها