مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با جام‌جم بیان کرد

سیستان و بلوچستان، چشم به راه خیّران

در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زاهدان

نماینده مردم زاهدان از رسیدگی به وضعیت سیلزدگان این استان ابراز گله و نارضایتی کرد وگفت:سیل بیشتر در بخش بلوچستان رخ داده است خوشبختانه در این قسمت جمعیت کمی زندگی می کنند و حدود نیمی از مردم آن نیز روستایی هستند. از آنجا که این اتفاق هر 4 الی 5 سال رخ می دهد لذا اغلب از طریق استانداری اعلام آمادگی می شود ولی امسال مسئولان استان غافلگیر شده اند.
کد خبر: ۹۹۵۲۹۱
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زاهدان

علیم یار محمدی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه کمک رسانی در این مدت ضعیف بوده است، افزود: ساختار زمین شناسی استان به گونه ای است که جذب آب در این منطقه به سختی صورت می گیرد لذا با هر بارندگی احتمال جاری شدن سیل وجود دارد از این رو مسئولین استان باید پیش از وقوع سیل فکری اساسی برای خانه های روستاییان کند تا به هنگام وقوع سیل خانه وکاشانه خود را از دست ندهند.

وی از نبود مدیریت و برنامه ریزی در میان مدیران استان ابراز گله مندی کرد و اظهارداشت:در استانی که هر 5 سال این اتفاق می افتد باید برنامه ریزی های اصولی صورت گیرد و خانه های افرادی که در معرض خطر هستند را ایمن سازی کنند البته این ایمن سازی باید متناسب با محیط و فرهنگ روستاییان صورت گیرد نه اینکه خانه هایی ساخته شود که هیچ مطابقتی با الگو وفرهنگ مردم این منطقه ندارد نظیر خانه هایی که درحال حاضر در روستاها ساخته شده است ولی هیچ روستایی حاضر نیست درون آن ساکن شود.

این نماینده مجلس به ابراز خوشحالی مسئولان استان از پرشدن سدها بواسطه وقوع این سیل اشاره کرد و افزود:بالغ بر 80 میلیون مترمکعب اب در پشت سدها جمع شده است ولی تا وقتی برنامه ریزی ومدیریت وجود نداشته باشد این آبها چه بدرد مردم می خورد.

یارمحمدی میزان خسارت را بالا دانست و گفت: به احتمال زیاد تا هفته آینده میزان خسارت توسط استانداری اعلام خواهد شد و باید دید چقدر موفق می شوند بودجه دریافت کنند.

وی جانمایی و مکان یابی مناسب یرای روستاییان این استان را ضروری دانست و تاکید کرد این جانمایی باید متناسب با فرهنگ مردم منطقه باشد تا هم بتوانند در آنها ساکن شوند و هم از خطرات احتمالی حوادثی چون سیل در امان بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها