، عادل بن‌سراج مِرداد، سفیر عربستان سعودی در ترکیه در مصاحبه با «بی.‌بی‌.سی» به چرخش سیاست دولت آنکارا درقبال بحران سوریه واکنش نشان داد و اظهار کرد، چرخش موضع ترکیه درقبال سوریه، یک مثال دیگر از خیانت ترکیه به کشورهای عربی به‌شمار می‌رود؛ موضعی که هم اکنون مطابق با منافع ترکیه اتخاذ شده است.
کد خبر: ۹۹۴۵۶۳

به گزارش روزنامه زمان، سفیر عربستان می‌گوید: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه همیشه شعار «کناره‌گیری اسد، رئیس‌جمهور سوریه» را به‌عنوان راه‌حلی غیرقابل جایگزین برای بحران سوریه سر می‌داد، ولی دولت ترکیه و در راس آن اردوغان بتازگی این شعار را که زمانی خط قرمز ترکیه در تعامل با بحران سوریه محسوب می‌شد، تغییر داده است.

عادل بن سراج مرداد می‌گوید: تلاش‌های دولت ترکیه برای نزدیک کردن مواضعش به روسیه و اسرائیل در جهت تامین منافع خود و فرار از بحران‌های داخلی صورت می‌گیرد.

این دیپلمات سعودی با یادآوری کشورش از اردوغان گفت: عربستان سعودی از همان آغاز تصدی ریاست‌جمهوری ترکیه از سوی اردوغان از وی حمایت کرده و تاکنون نیز به این حمایت ادامه داده است. عربستان یکی از اولین حامیان ترکیه و دولت منتخب آن در مواجهه با کودتای نافرجام بوده است. اما دولت ترکیه به دستاوردهای «انقلاب مردم سوریه» پشت کرده و سوریه را در ویرانی و تباهی ترک کرده است و الان، ترکیه مسئول تلفات غیرنظامیان و آوارگی میلیون‌ها آواره و پناهنده در سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها