جوانان امروز جنگ نرم را انتخاب کنند

مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان در همایش روز قشر بسیج رسانه و تجلیل از برترین های جشنواره رسانه ای ابوذر که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی شاهد دشمنی های استکبار در ایران اسلامی بودیم و جوانان امروزی ما سینه به سینه از تاریخ خوانده اند که همواره جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند اما با توجه به اینکه در این دوره نتوانستند وارد شوند لذاحوزه جنگ نرم را انتخاب کنند .
کد خبر: ۹۸۹۴۴۷

سنندج -خبرنگارجام جم : ابوالقاسم امان اللهی گفت: جنگ نرم اصطلاحی است که متداول در لایه لایه اجتماع است چرا که با یک لحظه غفلت اعتقادات انسان به فنا می رود. وی افزود: تمام حرکت ها متأثر از اندیشه انقلابی امام و تأثیرات جامعه و حکومت دینی است و چون ما در بطن این جریان هستیم ارزش و جایگاه این نظام الهی و نورانی جای ملموس نباشد.

امان اللهی با بیان اینکه جنگ نرم دو تفاوت اساسی با جنگ سخت دارد، خاطرنشان کرد: در جنگ نرم ماهیت نیروهای دشمن و ادوات مشخص نیست و قربانیان آن خلاف جنگ سخت افرادی از بدنه جامعه هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه تمام خیزش‌هایی که در دنیای امروز وجود دارد متاثر از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: آنچه امروز در قالب خیزش‌های مختلف انقلابی در جهان صورت می‌گیرد متاثر از جامعه دینی و حکومت ارزشی اسلامی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ نرم در حجم بالایی از سوی استکبار با سرکردگی صهیونیست در منطقه شروع شده و با حرکت‌های افراطی و... تفکر و اندیشه انقلاب ما را هدف قرار داده است.

وی به تولید برخی آثار رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید با شناخت کامل در عرصه رسانه فعالیت کنند، اما متاسفانه گاهی مواقع عدم بینش موجب می‌شود آنچه دشمن می‌گوید در رسانه تکرار شود.

*اصحاب رسانه جهادگران عرصه فرهنگ

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس خاطر نشان کرد: هویت ما باید بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشد و با توجه به هویت انقلاب اسلامی، که یک هویت دینی است، باید هویت ما نیز یک هویت دینی انقلابی باشد و از شاخصه های آن ، داشتن بصیرت و دشمن شناسی است.

وی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی، اظهار داشت: افراد جامعه در عین اختلاف نظر و سلیقه ها چنانچه بتوانند در راستای دشمن شناسی قدم بردارند و در این زمینه هوشیار باشند دچار انحراف؛ تفرقه و شکست نخواهند شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس بیان داشت: قبل از شناخت دشمنان باید ابتدا هویت خود و سپس هویت دشمن را بشناسیم، زیرا اگر در دشمن‌شناسی، موفق گام برداریم موفق عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به رسالت رسانه‌ها اظهار داشت: «جهل‌زدایی» و «بیان واقعیت‌ها» از اهداف و رسالت رسانه‌هاست.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان بوده و در ابعاد مختلف و با تبلیغات گسترده به فکر منحرف کردن جوانان ما هستند.

حجت‌الاسلام باباشاهی با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها در این زمان و این قرون فوق‌العاده بیشتر از قبل است افزود: رسالت رسانه‌ها به نوعی همانند رسالت انبیاء است و می‌توانند حق و باطل را به جامعه نشان بدهند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال این افتخار را به رسانه‌ها داده است که در این حیطه سنگربان و به نوعی پاسدار انقلاب اسلامی باشید بنابراین باید بخوبی دین خود را ادا کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کردستان با اشاره به فرموده قرآن گفت: خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است و رسالت رسانه نیز همان جهل‌زدایی و بیان واقعیت‌ها و خرافه‌زدایی است و نقش رسانه‌ها در فرهنگ و تمدن انکار ناپذیر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس از اصحاب رسانه به عنوان جهادگران عرصه فرهنگ نام برد و افزود: خبرنگاران سربازان جنگ نرم به شمار می‌روند و بی‌شک تکلیف اول رسانه‌ها برای فعالیت بهتر، شناخت دشمن است و نباید از شناخت دشمن غافل بود.

وی با اشاره به اینکه حضور رسانه‌ها در سنگر اطلاع‌رسانی بسیار مهم است گفت: در دنیای امروز رسالت و نقش رسانه‌ها بیش از گذشته مضاعف شده است.

وی در ادامه راه مقابله با این دشمنان را وحدت، همدلی و اتحاد عنوان کرد و گفت: زمانی که دشمن را بشناسیم، همه می‌توانیم در یک جبهه واحد در برابر آن ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام باباشاهی در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که دشمن با تمام جبهه گیری ها در بعد نظامی و اقتصادی نتوانست کاری انجام دهد در بعد فرهنگی هم به شرط بیداری و دشمن شناسی اصحاب رسانه کشور که همان مرزبانان فرهنگی کشور هستند، دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها