رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد

ضرورت اختصاص اعتبار به حوضه های آبخیز

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: می طلبد درخواست تخصیص اعتباراتی از محل منابع سدها به حوضه های آبخیز از وزارت نیرو انجام شود.
کد خبر: ۹۸۹۴۴۱

سنندج - خبرنگارجام جم :کریم ذوالفقاری در جلسه طرح مدیریت جامع حوضه های آبخیز کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: آبخیزداری در کردستان از ناحیه وزارت نیرو مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه میلیاردها تومان از سرمایه دولت در سه دهه اخیر در امرسدسازی در کردستان هزینه شده است، عنوان کرد: اگر آبخیزداری در استان به طوری صحیح انجام شود طول عمر سد سفیدرود افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: می طلبد وزارت نیرو اعتبارات خاصی در بحث سرشاخه های آبخیز در سراسر کشور بویژه استانی همچون کردستان که دارای پنج حوضه آبخیز است، درنظر بگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه اعتبارات استانی و ملی حوزه منابع طبیعی کردستان رقم قابل توجهی نیست، بیان کرد: پیشنهاد می کنم درخواست اختصاص اعتباراتی از محل سدها به حوضه های آبخیز را طی نامه ای به وزیرنیرو یا معاون اول رئیس جمهور ارسال کنیم.

ذوالفقاری عنوان کرد: متاسفانه مراتع استان بر اثر شخم بی رویه و غلط و تصرف در معرض خطر و نابودی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خاک استان هم در بسیاری از مناطق در حال فرسایش است، ادامه داد: بهترین راه حل در راستای رفع مشکلات مذکور و همچنین ایجاد درآمد و اشتغالزایی توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار است.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار باغ دیم 6 تا 7 میلیون تومان سود خالص در پی خواهد داشت، افزود: طی دو سال اخیر حدود هزارهکتار باغ دیم در اراضی شیبدار ومراتع ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها