وزارت بهداشت بالاخره تابوی ایدز را شکست و می‌بینیم این روزها بر لزوم پیشگیری از ایدز و دیگر آسیب‌های اجتماعی ‌تاکید می‌کند.
کد خبر: ۹۸۷۷۴۴

بر این اساس، ایجاد معاونت اجتماعی، یکی از اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها، ‌رسانه‌ها و خیرین سلامت بود تا بتواند با به‌کارگیری آنها، روند رو به رشد این آسیب‌ها را متوقف کند. یکی از اقدامات سرآغازی شد برای همکاری با رسانه ملی به منظور ساخت و پخش سریالی در زمینه ایدز که بنابر گفته وزارت بهداشتی‌ها، اثرات موثری در آگاهی مردم داشته است.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در گفت‌وگو با جام‌جم، به نقش مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت اشاره و اظهار می‌کند: مشارکت هدفمند سازمان‌ها و آحاد مردم در حوزه سلامت در کنار وزارت بهداشت، موجب بالا بردن سطح سلامت جامعه می‌شود.

ایازی فرهنگ‌سازی در سلامت جامعه و مطالعات اجتماعی سلامت را مهم می‌داند و می‌افزاید: به عنوان مثال برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه بیماری ایدز، سریال «پریا» با مشارکت وزارت بهداشت ساخته و از رسانه ملی پخش شد. از زمان پخش این سریال، میزان مراجعه به مراکز مشاوره ایدز هشت برابر و انجام تست‌های این بیماری و مراجعه به آزمایشگاه‌ها چهار برابر شده است.

او با بیان این که متاسفانه آمار ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی از 16 به 34 درصد در ایران افزایش پیدا کرده است، می‌گوید: باید از ظرفیت رسانه‌ها، هنرمندان و بویژه رسانه ملی برای آگاه‌سازی مردم درباره نحوه انتقال ایدز و چگونگی برخورد با این بیماری استفاده کنیم.

ایازی با بیان این که کشور ما با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی خود ظرفیت‌های بسیاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد، توضیح می‌دهد: مسئولیت ما این است که در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های جدید، قدم برداریم و برای رسیدن به این هدف باید از کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد و بویژه رسانه ملی استفاده کنیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت بهره‌گیری از توان و ظرفیت شهرداری‌ها در حوزه سلامت را مهم دانسته و می‌گوید: سازمان‌ها، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و بخش‌های گوناگون نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود وفادار باشند و در قبال سلامت جامعه نقش ایفا کنند؛ چراکه در نهایت 25 درصد مسائل سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت و 75 درصد آن در گرو همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها