فساد پنهان با استفاده از نفوذ آقازاده‌ها

دادستان تهران، نقش بانک‌ها در وقوع فساد اقتصادی را موثر دانست و گفت: افزایش مطالبات بانک‌ها از بدهکاران که بیش از صد هزار میلیارد تومان است، نشان می‌دهد بانک‌ها باید شیوه فعلی را تغییر دهند.
کد خبر: ۹۸۶۲۹۲

به گزارش خبرگزاری میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی که هفته گذشته در جلسه شورای معاونان از بازداشت یکی از بدهکاران بزرگ بانکی خبر داده بود، در این جلسه به واکاوی ابعاد پرونده این فرد اشاره کرد و افزود: این بدهکار بانکی از طریق ارتباط برادرش با مدیر عامل وقت بانک سرمایه موفق به دریافت این وام‌ها شده است، در واقع اصل وام، نوع وام و شیوه پرداخت وام زمینه‌ساز شکل‌گیری فساد است، بنابراین بانک‌ها باید از شیوه‌های گذشته دست بردارند. جعفری‌‌دولت‌آبادی ضمن هشدار نسبت به شکل‌گیری یک فساد پنهان از طریق سوءاستفاده از فرزندان برخی مسئولان تصریح کرد: این بدهکار بانکی همچنین از نفوذ فرزندان برخی مسئولان استفاده می‌کرده و حداقل فرزندان چهار مسئول را در شرکت‌های خود به کار گرفته و با استفاده از نفوذ آنها مرتکب جرم شده است.

بازداشت 2 بدهکار کلان بانکی

دادستان تهران از بازداشت دو بدهکار کلان خبر داد و با اعلام این که یکی از این بدهکاران در حوزه ورزش و دیگری در حوزه واردات کالا فعالیت داشته است، افزود: سیاست دادستانی در مورد بدهکاران کلان بانکی، وصول وجوه بانک‌هاست.

دادستان تهران از توافق بانک مرکزی با دادستانی تهران برای معرفی ابر بدهکاران به دادسرا خبر داد و تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته پیش با رئیس کل بانک مرکزی در دادستانی تهران برگزار شد از رئیس کل بانک مرکزی خواسته شد بدهکاران کلان بانکی که بالای هزار میلیارد تومان بدهی دارند به دادستانی معرفی شوند.

جعفری‌دولت‌آبادی اقدام اخیر دولت و بانک مرکزی در ورود به بحران ارزی و همچنین پایین آوردن قیمت‌ها با توجه به بالا رفتن نرخ ارز را قابل تقدیر دانست و افزود: از آنجایی که بانک مرکزی در این زمینه شکایت کرده ،دادسرای پولی ـ بانکی در آخرین اقدام پنج نفر از دلالان ارز را دستگیر کرده است که از این افراد یک میلیون و 800 هزار دلار کشف شده است.

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 70 نفر محکوم به جاسوسی در زندان‌های تهران تحمل حبس می‌کنند، ادامه داد: این افراد اطلاعات کشور را در حوزه‌های مختلف هسته‌ای، نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دشمنان ارائه کرده‌اند.

موج سواری بیگانگان درباره پرونده صادقی

وی با اشاره به موج سواری رسانه‌های بیگانه در رابطه با پرونده آرش صادقی، یکی از محکومان امنیتی به شفاف‌سازی در زمینه اعطای مرخصی به این زندانی و ماجرای اعتصاب غذای وی پرداخت و اظهار کرد: آرش صادقی که قبلا به اعتصاب غذا اقدام کرده بود، چند اتهام امنیتی دارد که به همین دلیل به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است.

جعفری‌دولت‌آبادی تصریح کرد: نماینده دادستان تاکنون چند نوبت با وی ملاقات کرده و تأکید شد برای موافقت با مرخصی باید از اعتصاب غذا دست بردارد، ولی یک مرتبه مشاهده می‌شود که در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی از نماینده مجلس گرفته تا برخی از اعضای شورای شهر از این محکوم امنیتی حمایت می‌کنند.

وی در تشریح روند اعطای مرخصی به آرش صادقی خاطرنشان کرد: در 9/10/95 مدیرکل زندان‌های استان تهران در رابطه با این محکوم امنیتی درست همان روزی که فضاسازی‌ها درباره نسبت به این فرد افزایش یافت، به دادستانی نامه نوشت و با اعلام شکسته شدن اعتصاب غذا خواستار مرخصی وی شد. همچنین در آخرین ملاقات آرش صادقی با نماینده دادستان تهران، درخواست مرخصی وی اخذ شد تا با توجه به فک اعتصاب در مسیر اقدام قرار گیرد. دادستان تهران در همین رابطه اعلام کرد با درخواست مرخصی همسر آرش صادقی موافقت شده است. وی با بیان این که برخی نمایندگان در پرونده نرگس محمدی نیز به همین صورت عمل کردند، افزود:چگونه برخی می‌توانند با تضعیف دستگاه قضایی، انگ رعایت نکردن حقوق زندانیان را بزنند. جعفری‌دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: در رابطه با مرخصی خانم نرگس محمدی نیز اقدام شد، اما وی ‌عنوان کرد که فرزندانش در ایران نیستند.

آخرین وضعیت پرونده‌های حقوق نجومی

دادستان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی از احضار 67 نفر از مدیران خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان دی‌ تحقیقات به سرانجام برسد و بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. وی همچنین از احضار 65 نفر در پرونده واگذاری املاک شهرداری خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها