مجموعه اپیزودیک روزهای بهتر با موضوع امید به زندگی به تهیه‌کنندگی احمد زالی و به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک، مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند. اولین اپیزود این مجموعه را حمیدرضا لوافی با نام آفتابخیزان کارگردانی کرده که در این اپیزود، بازیگرانی همچون آزیتا حاجیان، پرویز پورفلاحی، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، میلاد حسین‌پور، مجید پتکی و محمد نوری بازی می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۵۸۴۹
«روزهای بهتر» در شبکه یک

اپیزود اول در استان گیلان تصویربرداری شده است. همچنین تولید اپیزود دوم از چندی پیش آغاز شده است. اپیزود چهارگاه روایتگر چهار موقعیت خاص برای چهار مادر است. در این اپیزود مریم سعادت، الیکا عبدالرزاقی، مریم مقدم، کوروش تهامی، امیررضا دلاوری و ... بازی می‌کنند. کارگردانی این اپیزود به عهده بیژن میرباقری است.

احمد زالی، تهیه‌کننده درباره هدف از تولید مجموعه اپیزودیک روزهای بهتر به جام‌جم گفت: چند سال پیش، من همراه حجت قاسم‌زاده‌اصل، طرح یک مجموعه اپیزودیک را که در طول هفته پخش شود و هر اپیزود، داستان و ساختار مستقل خودش را داشته باشد، به مرکز امور نمایش سیما تحویل دادیم. این طرح، سال 91 ارائه و حتی پذیرفته شد. ما در آن سال 30 طرح به مرکز دادیم، اما بنابه دلایلی تولید این مجموعه به تعویق افتاد. وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف، این طرح را به شبکه یک ارائه کردم و تصمیم به تولید سریال گرفته شد. طرح مجموعه اپیزودیک روزهای بهتر را گروهی از نویسندگان به سرپرستی حجت قاسم‌زاده‌اصل نوشته بودند و وقتی قرار شد این سریال را بسازیم، فیلمنامه اصلاح نهایی شد.

معرفی کارگردانان جوان و مستعد

این تهیه‌کننده با اشاره به این که مجموعه اپیزودیک روزهای بهتر در شش اپیزود ساخته می‌شود که هر اپیزود، پنج قسمت و زمان هر قسمت، 42 دقیقه است، اظهار کرد: محوریت کلی این سریال امید به زندگی است و حرف اصلی آن درباره امید است و ما از زوایای مختلف به این واژه نگاه کرده‌ایم.

وی درباره انتخاب لوافی برای کارگردانی اپیزود آفتابخیزان گفت: هر اپیزود را یک کارگردان می‌سازد. حمیدرضا لوافی دو سریال ساخته و کارهای خوبی برای مراکز استان‌ها کارگردانی کرده است. به همین دلیل، گزینه خوبی برای کارگردانی اولین اپیزود این مجموعه بود. یکی از اهداف ساخت این مجموعه، معرفی کارگردانان جوان و با استعداد است که لوافی جزو یکی از افراد است. هنوز کارگردان و نام اپیزودهای بعدی انتخاب نشده است.

در خلاصه داستان قصه آفتابخیزان آمده است: اسفندیار، نوجوان روستایی است که رویای به دست آوردن شهرت و ثروت از راه فوتبالیست شدن را در سر دارد. او در این راه تلاش فراوانی می‌کند تا به این وسیله به مادرش که سال‌هاست به تنهایی بار زندگی را بر دوش می‌کشد، کمک کند...

بازیگران تهرانی با لهجه گیلانی

حمیدرضا لوافی، کارگردان اپیزود آفتابخیزان درباره پذیرش کارگردانی این اپیزود گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم، خیلی از قصه خوشم آمد. نگاه بسیار جالبی به موضوع امید دارد و این برایم جذابیت داشت. در این اپیزود ما نقش امید و روحیه امیدوار بودن در یک نوجوان را به تصویر می‌کشیم که نقش این نوجوان محوری قصه را میلاد حسین‌پور بازی می‌کند.

وی درباره دشواری کار با بچه‌ها در آثار نمایشی ادامه داد: این کار سختی‌های خودش را دارد، اما خوشبختانه میلاد حسین‌پور قبلا تجربه جلوی دوربین را داشت و تا امروز در چند اثر بازی کرده است. به همین دلیل مشکلی برای کار نداشتیم. در مجموع خوشبختانه توانستیم بازیگرانی را که مد نظر داشتیم جذب کنیم. همه بازیگران بسیار خوب بازی می‌کنند.

این کارگردان عنوان کرد: در این مجموعه، بازیگران تهرانی هم با لهجه گیلانی صحبت می‌کنند. خانم حاجیان هم بعد از تمرین بسیار زیبا صحبت کرد. البته برای این اپیزود که همه لوکیشن‌های آن در شمال می‌گذرد، از بازیگران محلی هم استفاده کردیم.

لوافی در پاسخ این سوال که شرایط جوی شمال تا چه میزان کار شما را با دشواری روبه‌رو کرده است، توضیح داد: متاسفانه شرایط جوی خیلی ما را غافلگیر کرده، زیرا قابل پیش‌بینی نیست و مرتب با باران، برف و تگرگ روبه‌رو بودیم.

یک کارخانه‌دار چای

پرویز فلاحی‌پور، از بازیگرانی است که در اپیزود آفتابخیزان از مجموعه روزهای بهتر بازی می‌کند. وی درباره نقشش در این اپیزود گفت: نقش یک فرد کارخانه‌دار را بازی می‌کنم که کارخانه چای دارد. دختر او مشکلی دارد و برای حل آن باید به خانمی مراجعه کند که کنار خیابان نشسته و مشغول فروختن چای و نان است. در حین رفت و آمد به این زن علاقه‌مند می‌شود و ...

وی درباره پذیرش بازی در این مجموعه توضیح داد: تهیه‌کنندگی مجموعه روزهای بهتر را احمد زالی به عهده دارد که از دوستان قدیم من است. به همین دلیل بازی در اپیزود آفتابخیزان را پذیرفتم. ضمن این که قصه را دوست داشتم. در این مجموعه، نقش دخترم را مریم خدارحمی بازی می‌کند. خوشحالم در کنار هنرمندان بسیار خوب و توانمند همچون آزیتا حاجیان و رحیم نوروزی بازی کردم. این بازیگر عنوان کرد: در این اپیزود، بازیگران محلی گیلانی هم حضور دارند. باید بگویم که بازیگران مستعدی هم هستند، ولی چهره نشده‌اند. امیدوارم شرایط بهتری برای مطرح شدن چهره این دوستان فراهم شود.

آزیتا حاجیان و یک مادر زحمتکش

آزیتا حاجیان، بازیگر کهنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون است. یکی از ویژگی‌های این بازیگر، گزیده کاری‌اش است و سعی می‌کند نقش‌هایی انتخاب کند که برایش جای کار داشته باشد. سریال کیمیا، آخرین کار حاجیان در تلویزیون است. او تا امروز در سریال‌هایی همچون ثریا، آینه‌های نشکن، امام علی‌(ع)، دومین انفجار، ساعت شنی، سفر سبز، دبیرستان خضرا، آپارتمان و آوای فاخته بازی کرده است. این روزها نیز در اپیزود آفتابخیزان از مجموعه روزهای بهتر مشغول بازی است. حاجیان در این مجموعه نقش محوری به عهده دارد و ایفاگر مادری با نام نسرین است که به تنهایی تلاش می‌کند از خانواده و فرزندانش مراقبت کند. بنا‌به گفته احمد زالی، دلیل انتخاب حاجیان برای نقش نسرین این بود که این شخصیت در قصه، لحظات حسی بسیار زیادی دارد و حاجیان به زیبایی نقش یک مادر روستایی را که با گویش شمالی سخن می‌گوید، بازی می‌کند. وی در این باره توضیح داد: حاجیان این نقش را بسیار قدرتمند بازی کرده و زمانی که نقش به او پیشنهاد شد، قصه را خیلی دوست داشت و به همین دلیل، بازی در این سریال را پذیرفت.

رحیم نوروزی و یک قهرمان فوتبال

وقتی نام رحیم نوروزی در تیتراژ یک اثر دیده می‌شود، مخاطبان به یاد نقش منفی او در سریال پس از باران می‌افتند. این بازیگر تا امروز نقش‌های متفاوتی را در تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کرده است. از سریال‌های تلویزیونی او می‌توان به دنیای شیرین دریا، روز حسرت، خانه‌ای در تاریکی، مدار صفر درجه، کلانتر و راستش را بگو اشاره کرد. او این روزها در اپیزود آفتابخیزان، نقش دایی شمس و برادر نسرین (آزیتا حاجیان) را بازی می‌کند. زالی، تهیه‌کننده سریال روزهای بهتر درباره نوروزی گفت: بدون اغراق باید بگویم، او یکی از توانمندترین بازیگران سینما و تلویزیون است و در این مجموعه هم نقش فوتبالیست قهرمانی را بازی می‌کند که درگیر اعتیاد شده است. او به زیبایی لحظات مختلف این شخصیت را در آورده است. علاقه‌مند هستم در اپیزودهای دیگر هم از این بازیگر استفاده کنم.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها