همه ما در زندگی روزمره، زمان خود را به چند بخش تقسیم می کنیم. ساعاتی برای کار و کسب درآمد، ساعاتی برای استراحت، ساعاتی برای رفع نیازهای شخصی و خانوادگی از جمله: خرید مایحتاج روزانه، مطالعه، ورزش، تفریح و بودن در کنار خانواده که هریک از این ساعات دارای هزینه و منافعی است.
کد خبر: ۹۸۵۰۵۶
وقت، طلا نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، ساعات کاری طولانی دارای منفعت درآمد بیشتر و هزینه بودن کمتر در کنار خانواده و استراحت کمتر است.

ساعات استراحت طولانی اگرچه به مفهوم فراغت، آرامش و تفریح است اما دارای هزینه کاهش درآمد است.

حال موضوع اصلی چگونگی تخصیص زمان به هر یک از نیازها و بخش های اساسی زندگی و مسئله اصلی ثابت بودن زمان در طول شبانه روز است که با افزایش هر منفعتی با افزایش هزینه دیگری روبرو می شویم.

این اساس همه تصمیم گیری های اقتصادی یعنی در نظر گرفتن هزینه و منفعت است. چگونه زمان را تقسیم کنیم تا بیشترین منفعت به ویژه بودن در کنار خانواده و کاهش هزینه های زندگی نصیبمان شود.

ضرب المثل قدیمی می گوید وقت طلا است اما در شرایط امروزی شاید بهتر باشد که در این ضرب المثل بازنگری کنیم؛ چرا که طلا را می توان با کار و تلاش به دست آورد اما وقت از دست رفته را به هیچ وجه نمی توان دوباره به دست آورد.

دیگر نمی توان کودکی تمام شده فرزندمان را به دست بیاوریم و لذت ناب بازی با او را بچشیم و کودکمان نیز بالنده شود.

دیگر نمی توان ساعات نبودن در کنار همسر و شنیدن حرف هایش که باید شنیده شود را جبران کرد. دیگر نمی توان فرصت های بدون تفکر و مطالعه را باز پس گرفت.

شاید سفر و گردشی که امروز برایمان بسیار ارزشمند و بازسازی کننده روح و توانمان است را سال های بعد نتوانیم به دست بیاوریم. پس وقت طلا نیست بلکه از طلا هم گرانتر است.

اما همه این برنامه ریزی ها ارتباط مستقیم با سطح زندگی و درآمد و مخارج ما دارد. همه خانواده ها به حدی ثروتمند نیستند که بتوانند هر کالایی از جمله مایحتاج روزانه را بدون توجه به قیمت و هزینه های زندگی تأمین کنند.

هر خانواده ای قادر نیست هر نوع خوراک و لباسی را بدون دغدغه قیمت، برای فرزندانش تهیه کند. حال موضوع دقیق تر شد.

همه خانواده ها نمی توانند برای کاهش هزینه های خود و تأمین حداقل نیازهای روزمره، مسافتی طولانی تا مراکز اصلی فروش و یا عرضه کنندگان عمده و اولیه طی کنند. اساساً بسیاری از کالاها را نمی توان برای رفع نیاز خانواده به طور عمده تهیه کرد.

در هر صورت خانواده یا بخشی از زمان ارزشمند خود را صرف رفتن به مراکز اصلی و عمده فروشی مایحتاج روزانه می کند و یا با صرف هزینه بیشتر به مراکز سنتی خرده فروشی مراجعه می کند اما مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به راحتی به کمک خانواده ها آمده تا بتوانند مجموعه این مسایل را همزمان هماهنگ کنند.

با مراجعه به این فروشگاه ها تا متوسط 20 درصد تخفیف می گیرید و این یعنی خرید به قیمت تولید کننده و حذف همه هزینه های دلالی غیرضروری نظام عرضه سنتی اما داستان به اینجا ختم نمی شود. تا پیش از این برای خرید به این قیمت باید زمان قابل توجهی روزانه صرف مراجعه به مراکز عمده فروشی می کردید و البته بسیاری از کالاها را حتی نمی توان عمده خریداری کرد.

کدام خانواده می تواند به کارخانه ای مراجعه کند و رب به میزان یک تریلر خریداری کند تا بتواند 20 درصد قیمت خرید را کاهش دهد؟ این یعنی کاهش قابل توجه زمان صرف شده برای خرید کالا.

این یعنی به دست آوردن ساعات بسیار ارزشمندتر از طلا در حین افزایش قدرت خرید به علت کاهش قیمت تمام شده مایحتاج روزانه.

در واقع خرید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش نه فقط موجب آفزایش درآمد حقیقی می شود بلکه این افزایش درآمد و قدرت خرید در حین داشتن زمان بیشتر برای در کنار خانواده بودن است. و اینگونه می توان در افق کوروش بدون پرداخت زر و سیم و از دست دادن طلا، با صرفه جویی در زمان اختصاص یافته به خرید کالا، ساعات ارزشمند تر از طلا را به دست آورد.

افزایش درآمد، کاهش هزینه های اجتماعی و سفر های درون شهری و ترافیک و آلودگی هوا و فشار های عصبی و استرس تردد در محیط سرسام آور شهری امروزی و در اختیار داشتن زمان بیشتر بدون اینکه بخواهیم شبانه روز بیش از 24 ساعت باشد.

یعنی داشتن بیش از 24 ساعت زمان در 24 ساعت یک شبانه روز. این صرفه جویی در زمان خرید فقط یک هزینه دارد و آن عضویت در شبکه اجتماعی @okclub است.

عضویتی بدون هزینه برای کسب منافع بیشمار، کاهش هزینه های تامین مایحتاج روزانه در حین بهره مندی از کالاهای باکیفیت و حفظ شان خانواده و داشتن زمان بیشتر برای با هم بودن در خانواده. عضویت در این شبکه اجتماعی نه تنها شما را از فرصت بودن با خانواده غافل نمی کند بلکه زمان مفید بیشتری برای شما نیز فراهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها