ظاهرا ایجاد محدودیت در انجام بازی Clash of Clans، دغدغه‌ی اصلی مسئولین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه شده و طی مصاحبه‌ای که به تازگی با معاون قضایی دادستان کشور شده، قرار است محدودیت‌های تازه‌ای برای این بازی پرطرفدار جهانی در ایران لحاظ شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۸۷
دسترسی به بازی Clash of Clans در ایران محدود خواهد شد!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از میزان ، دکتر عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان دررابطه با اختلال ایجاد شده در بازی «کلش اف کلنز» از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد.

چندی پیش بود که اتفاقی مشابه برای همین بازی رخ داد، اما محدودیت بعد از مدت کوتاهی برطرف شد. با این حال خرم آبادی در مصاحبه‌ی جدید خود، پاسخ به این پرسش که چرا این محدودیت برداشته شد را به گردن وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت انداخت و خود از جواب به این پرسش کنار کشید.

معاون قضایی دادستان کل کشور درخصوص اینکه آیا دادستانی کل کشور به عنوان رئیس کارگروه علت عدم اجرای دستور را پیگیری کرده است یا خیر؟ افزود: دادستانی کل در آخرین جلسه کارگروه که در یکم دی ماه سال جاری تشکیل شد این موضوع را در جلسه مطرح کرد و همه اعضای حاضر در جلسه مجددا بر اجرای دستور تاکید داشتند و چون برخی ازمسئولان ذیربط حضور نداشتند مقرر گردید وزارت ارتباطات ضمن اعمال محدودیت علت توقف در اجرای دستور را کتبا اعلام کند.

دبیرکارگروه تعیین مصادیق در ادامه درباره اینکه چرا کارگروه دستور فیلتر این بازی را صادر کرده است و براساس چه ماده قانونی این اقدام انجام شده است، گفت:

این کارگروه در اجرای بند( ب) ماده 15 قانون جرایم رایانه ای که همان (ماده 743 قانون مجازات اسلامی)، بخش تعزیرات است ، دستور اعمال محدودیت در دسترسی به بازی کلش آف کلنز را صادر نموده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد به موجب ماده قانونی مزبور ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه ها و شبکه های رایانه ای جرم است.

به عقیده صاحبنظران و خصوصا روانشناسان بازی کلش آف کلنز مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت از طریق جنگ قبایل است. علاوه براین روانشناسان معتقدند که این بازی حداقل بیست آسیب بسیار مخرب آشکار و پنهان در نوجوانان و جوانان ایجاد می کند و یک بازی به شدت اعتیاد آور است. خانواده هایی که نوجوانان و جوانانشان از این بازی آسیب دیده اند و توانایی مقابله با اعتیاد آنان را ندارند مصرانه از کارگروه تعیین مصادیق تقاضای فیلتر این بازی را کرده اند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در انتها اظهار داشت که قریب به اتفاق اعضای دولتی و غیردولتی کارگروه با اعمال محدودیت در دسترسی به این بازی موافقت کامل دارند و این دستور سریعا اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پسر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
باسلام به به چه كارخوبی بافیلتركردن كلش بی پولی بی كاری جوانان حل شدخدا خیرتون بده بی پولی ماحل شد

نیازمندی ها