از نظر اسلام، یکی از بزرگ‌ترین ارزش های حکومت دینی و مسئولان آن، خدمتگزاری به مردم و صرف کردن سرمایه ها و توانایی ها برای بهبود وضعیت زندگی مادی و معنوی عموم مردم است.
کد خبر: ۹۸۳۲۸۵
اولویت های امروز دولت

این مساله بخصوص با توجه به این موضوع که اکنون استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی، حکومت دینی را متهم به ناکارآمدی و ناتوانی در اداره جامعه می کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمام مسئولان باید با تلاش مداوم و پیگیر خود به اثبات برسانند که اسلام، قادر است زندگی فرد و جامعه را به بهترین صورت ممکن مدیریت کند و نیازها و مطالبات مردم را برآورده سازد.

آنچه در گفتمان خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم مهم است، رعایت اولویت های امروز جامعه است. غیرمنطقی است که مسئولان نیازهای اصلی و عمده مردم را مورد غفلت قرار دهند و به مسائل کم اهمیت و غیرضروری بپردازند.

بر این اساس می توان دو مساله را از جمله اصلی ترین خواسته های کنونی مردم دانست: یکی گشایش و بهبود اقتصادی و معیشتی و دیگری تقویت و ارتقای فرهنگ و روحیه اسلامی و ملی بر مبنای عزت.

متاسفانه هم اکنون جامعه ما بویژه نسل جوان با چالش ها و تنگناهای متعددی در زمینه‌های پیش گفته، رو به روست و از کارگزاران نظام انتظار دارند هرچه سریع تر در جهت مرتفع کردن این کاستی و نقایص برآیند.

پرواضح است ،هنگامی می توان از فاصله میان مردم و حاکمیت کاست و اعتماد مردم را به مسئولان افزایش داد که مردم احساس کنند دولتمردان ، نیازها و مطالبات حقیقی آنان را بخوبی شناخته و در پی برطرف کردن آنها برآمده‌اند. در چنین حالتی است که می توان اطمینان داشت، حاکمیت از پشتوانه مستحکم و نفوذناپذیر مردمی برخوردار است و می تواند از چالش ها و موانع پیش رو عبور کند.

دکتر علی دارابی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
مردم از این دولت ناراضی هستند چون بهبودی در زندگی مردم تا به حال حاصل نشده فقط حقوق بگیران نجومی زندگی اشرافی و شاهانه دارند . این دولت خود را بر مردم تحمیل كرده است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها