گفت‌وگو با بهاره رهنما، بازیگر نقش «نگین»

«همسایه‌ها» کمدی جذابی است

بهاره رهنما جزو بازیگران محبوب و محجوبی است که تاکنون نقش‌های متفاوتی را در سریال‌های تلویزیونی بازی کرده. از سریال‌های او می‌توان به کشیک قلب، غیرعلنی، خوب بد زشت، پژمان، خداحافظ بچه، چک برگشتی، گاوصندوق، مامور بدرقه، مرد هزار چهره، زیرزمین، کتابفروشی هدهد، من یک مستاجرم، روشن‌تر از خاموشی، داستان یک شهر2 و بازگشت به خانه اشاره کرد.
کد خبر: ۹۸۰۱۲۲
«همسایه‌ها» کمدی جذابی است
این روزها سریال تلویزیونی همسایه‌ها با بازی رهنما از شبکه نسیم پخش می‌شود. او در این سریال نقش نگین را بازی می‌کند که شغلش تدارکات مراسم ازدواج است و تمام فکر و ذکرش پول درآوردن است. همین نقش بهانه‌ای شد برای گفت‌وگو با این بازیگر دوست‌داشتنی و محبوب.

شما در سریال همسایه‌ها ایفاگر شخصیتی به نام نگین هستید که شغلش در زمینه تدارک مراسم ازدواج است. قبلا تجربه چنین نقشی را نداشتید. وقتی این نقش به شما پیشنهاد شد، آیا درباره این حرفه اطلاعات داشتید؟

من دوستان و آشنایانی دارم که در این حرفه مشغول به کار هستند. اتفاقا این شغل جزو مشاغلی است که برایم جذابیت دارد. راستش اولین‌بار که با این حرفه آشنا شدم، برایم جالب بود که چقدر بالا و پایین‌های عجیب و غریب دارد. ضمن این‌که پیشنهاد چنین شغلی هم به خودم شده بود، حتی برای انجامش مشورت‌هایی هم با دوستانم کردم. فضای این شغل هم سخت است و هم این‌که باید بسرعت مشتری جذب کرد.

یعنی به شما پیشنهاد مشارکت در این حرفه شده بود؟

بله، اما بعد از مشورت نپذیرفتم.

شما اشاره کردید که بالا و پایین این شغل برایتان جالب بود، پس چرا نپذیرفتید؟

به‌دلیل این‌که کارم زیاد است و از سوی دیگر احساس کردم این شغل من نیست. دوستم پیشنهاد مشارکت داد. البته خیلی‌ها علاقه‌مند هستند با سلبریتی‌ها در مشاغل مختلف مشارکت داشته باشند و در طول روز پیشنهادهای مختلف داده می‌شود، اما علاقه‌مند به مشارکت نیستم، چون دلمشغولی‌هایم زیاد است.

پس با این تعریف برای نقش نگین مابه‌ازایی داشتید؟

ماهیت کلی کار را می‌دانستم، اما شخصی مدنظرم نبود که از او الگو گرفته باشم. شخصیت نگین ساخته ذهن و تخیل نویسندگان، کارگردان و خودم است.

به غیر از این‌که شغل نگین برایتان در قصه جذابیت داشت، کدام یک از ویژگی‌های این شخصیت شما را برای بازی ترغیب کرد؟

قبلا با علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سریال همسایه‌ها کار کرده بودم و همکاری با ایشان برایم لذتبخش است.

خیلی اهمیت دارد که تهیه‌کننده، فرد بادانشی باشد. ضمن این‌که فیلمنامه را خواندم و دوست داشتم. سریال پر کاراکتر است و تعداد بازیگران کمدی در این سریال کم نیست، بازیگرانی که شاید در طول سال امکان همکاری با آنها پیش نیاید. حضور این افراد از دیگر عواملی بود که مرا برای همکاری تشویق کرد.

از سوی دیگر کمدی خاص سریال همسایه‌ها برایم جذاب بود و می‌دانستم مهران غفوریان در کسوت کارگردان به‌گونه‌ای این سریال را کارگردانی خواهد کرد که با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو شود.

نگین در این سریال اقتصاددان است و بسیار جدی، درست برعکس خواهرش طناز؛ این تضاد برایتان جالب بود؟

جنس بازی من کمدی موقعیت است. خوشبختانه مهران غفوریان هم نسبت به من لطف دارد و نخواست جنس کمدی‌ام را تغییر بدهم. به نظرم او کارگردان باهوشی است و خیلی زود دستش می‌آید بازیگران را در چه موقعیتی بگذارد. در واقع میزانسن‌ها را بر اساس جنس بازیگران طراحی می‌کند. به‌همین دلیل غفوریان هوشمندی به خرج داد و کمدی مورد نظرم را به من محول کرد.

در مجموع، این تضاد بین نگین و خواهرش را دوست دارم. نگین اصلا دغدغه ازدواج ندارد و تمام فکر و کارش پول درآوردن است. معتقدم یکی از اتفاقات خوب این سریال، بهره‌بردن از هنرپیشه جوانی مثل آذین رئوف است که در این سریال نقش خواهر کوچک‌تر مرا بازی می‌کند و بین ما دو نفر دیالوگ و تعاملات خیلی خوبی رخ می‌دهد. این خانم بازیگر خوبی است، چراکه کمدی بازی کردن سخت است.

با توجه به این‌که شما اهل قلم هستید، آیا برای ایفای نقش‌هایی که به عهده‌تان گذاشته می‌شود، ایده می‌دهید؟

من همیشه با فیلمنامه‌نویسان در ارتباط هستم و اگر پذیرا باشند، حتماً با توجه نقش پیشنهاد می‌دهم و خوشبختانه آنها هم همیشه استقبال می‌کنند. البته پیشنهادهای من در جهت کوتاه شدن نقشم است و سعی می‌کنم ویژگی‌های خاصی به نقش بدهم. هرگز پیشنهاد نمی‌دهم نقشم را طولانی کنند.

در سریال همسایه‌ها کدام ویژگی نگین را پررنگ‌تر کردید؟

این‌که اهل تجارت است. من زن‌هایی مثل نگین را خیلی دوست دارم. راستش خودم ذهن ریاضی و اقتصادی ندارم و وقتی برای خرید مراجعه می‌کنم خیلی چانه می‌زنم؛ اما در نهایت وقتی از مغازه بیرون می‌آیم باز هم می‌بینم بیشتر پول داده‌ام. به همین دلیل شخصیت نگین برایم جالب است و اقتصاددان بودن او را پررنگ تر کردم.

سیروس گرجستانی در همسایه‌ها همچون سریال مامور بدرقه نقش پدرتان را بازی می‌کند. همبازی بودن با این بازیگر برایتان چه ویژگی‌هایی دارد؟

آقای گرجستانی فوق‌العاده است. او یک نعمت بزرگ برای کمدی در سن و سال خودش است. تقریبا به اندازه پدرم دوستش دارم. او ذهنی خلاق دارد و بسیار انسان خوبی است. در یک اثر کمدی خیلی اهمیت دارد چه کسی نقش مقابل شما را بازی کند، بویژه این‌که در کمدی همه می‌خواهند لحظات را قاپ بزنند. این اتفاق در کمدی‌های شلوغ و اگزجره بیشتر رخ می‌دهد. اما باید بگویم آقای گرجستانی بسیار صبور و با انرژی مثبت است. خوشبختانه این افتخار را داشتم برای دومین بار نقش دختر و پدر را بازی کنیم.

در حال حاضر که سریال را می‌بینید، نظرتان درباره آن چیست؟

سریال را خیلی دوست دارم. از بازی‌ها گرفته تا طراحی لباس و... بویژه از تماشای بازی مهران غفوریان و توهماتش لذت می‌برم. به نظرم کار تمیزی از آب درآمده و نشان می‌دهد روی آن فکر شده است. سریال همسایه‌ها آبرومند است. البته من در تلویزیون خیلی کم‌کار می‌کنم. خوشحالم چنین انتخابی داشتم.

چرا در تلویزیون گزیده کار می‌کنید؟

سریال کار کردن برایم سخت شده است، زیرا زمان زیادی می‌برد. این در حالی است که تئاتر و ادبیات زندگی اصلی‌ام است و از سوی دیگر دلم نمی‌آید سریال بازی نکنم، چون مردم دوست دارند من را در تلویزیون ببینند. به همین دلیل با برنامه ریزی در سریال بازی می‌کنم و سعی دارم نقش‌هایی را بپذیرم که برایم جای کار داشته باشد و در ذهن مخاطب باقی بماند.

20 کیلو وزن کم کردم

در اواسط سریال کیسه صفرای من مشکل پیدا کرد و وقتی برای جراحی مراجعه کردم، با توجه به این‌که از یک سال و نیم پیش درصدد جراحی معده بودم، دکتر پیشنهاد کرد این دو عمل را با هم انجام بدهم. همان طور که اطلاع دارید عمل معده منجر به کاهش وزن می‌شود و بینندگان در این سریال من را با کاهش 20 کیلویی خواهند دید. یعنی در اواخر سریال نسبت به اوایل آن کاملاً متفاوت هستم. البته فکر کنم این اولین بار است چنین اتفاقی در یک سریال می‌افتد!

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
با سلام و خسته نباشید این بار چیز خاصی تولید نشده. كمدی جالبی نیست دوستان تلاش خودشون كردن ولی برنامه خیلی سرد و تكراری. دقیقا مثل شهرك جیم شبكه 3

نیازمندی ها