در حالی که پس از محرومیت هند از میزبانی رویدادهای بین‌المللی تصور می‌رفت ایران جانشین هند در مسابقات انتخابی بانوان جهان شود، کنفدراسیون آسیا رای به میزبانی مالدیو داد .
کد خبر: ۹۷۹۹۸۷

والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که تاکنون حضور سه تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکای جنوبی هستند.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم‌ها در مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

مسابقات انتخابی قاره آسیا در دو مرحله برگزار خواهد شد که در مرحله نخست رقابت‌ها در پنج گروه پیگیری می‌شود و تیم‌های قهرمان این پنج گروه همراه پنج تیم برتر قاره آسیا در مرحله نهایی در دو گروه به مصاف یکدیگر می‌روند.

پیش از این، هند به عنوان میزبان مرحله نخست در گروه آسیای مرکزی انتخاب شده بود که میزبانی هندی‌ها به دلیل اختلافات داخلی فدراسیون والیبال این کشور از سوی فدراسیون جهانی لغو شد. کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) مالدیو را به عنوان میزبان رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی انتخاب کرد که این رقابت‌ها از هشتم تا دهم بهمن برگزار می‌شود. تیم ایران یکی از شرکت کنندگان در این رقابت هاست و سایر تیم‌های شرکت‌کننده بزودی از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها