دو مرد شیشه‌ای که نقشه دزدی از رانندگان وانت‌بار را در زندان طراحی و بعد از آزادی آن را اجرا کرده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۷۹۱۲۴

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی مهر امسال مردی با حضوردر شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران از سرقت بخشی از بار وانتش خبر داد.

شاکی به قاضی میروکیلی گفت: به باربری رفته بودم و با تحویل گرفتن محموله لوازم آرایشی قرار بود آن را نزد یک مغازه دار ببرم. هنگام بارگیری متوجه شدم بخشی از کارتن‌های لوازم آرایش که در قسمت بار خودروی وانتم گذاشته بودم پیش از خروجم از باربری سرقت شده است. همه جا را جست‌وجو کردیم اما موفق به یافتن اموال سرقتی نشدم. اکنون مجبورم خسارت صاحب محموله لوازم آرایشی را بپردازم.

جست‌وجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی شکایت‌هایی را مطرح کردند که نشان می‌داد، آنها نیز زمانی که در حال بارگیری محموله‌هایی از جمله لوازم آرایشی، چراغ خودرو، بخاری‌های گازی، لوازم برقی، صوتی و تصویری و لوازم خانگی بودند و برخی نیز هنگام انتقال این محموله زمانی که در میانه راه برای زمانی کوتاهی توقف کرده‌اند، بخشی از محموله‌هایشان سرقت شده است.

با گذشت دو ماه از این شکایت‌ها، دو روز پیش ماموران به دو مرد که سرنشینان موتورسیکلتی بودند، ظنین شدند و آنها را زیر نظرگرفتند. ماموران مشاهده کردند به‌محض آن که وانتی که محموله لوازم برقی را با خود می‌برد برای زمانی کوتاه در کنار خیابان توقف کرد، راکبان موتورسیکلت به وانت نزدیک شدند و با برداشتن دو بسته فرار کردند. ماموران به آنها نزدیک شده و پیش از این که آنها بتوانند فرصتی برای فرار پیدا کنند، متهمان را دستگیر کردند.

دیروز متهمان برای ادامه تحقیقات به شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند و در تحقیقات به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

یکی از متهمان به قاضی پرونده گفت: من و همدستم هر دو معتادیم و شیشه مصرف می‌کنیم. در زندان با یکدیگر آشنا شدیم. بعد از آزادی چون کار درستی نداشتیم و برای تهیه موادمخدر نیاز به پول داشتیم، تصمیم گرفتیم نقشه دزدی را که در زندان با هم طراحی کرده بودیم، اجرایی کنیم. بنابراین در مقابل مراکز باربری با موتورسیکلت‌مان گشتزنی می‌کردیم.

وی ادامه داد: بعد با زیر نظر گرفتن رانندگان وانتی که محموله‌هایی باارزش حمل می‌کردند، به آنها نزدیک می‌شدیم و در فرصتی مناسب بخشی از محموله‌هایشان را سرقت می‌کردیم. گاهی هم آنها را تا بیرون از باربری تعقیب و آنجا نقشه دزدی‌هایمان را عملی می‌کردیم.

با اعتراف این دو متهم، آنها روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها