مجموعه‌دارها آدم‌های خاصی هستند و به دنیا از زوایه‌ای متفاوت نگاه می‌کنند. اینها می‌توانند ثروتمند یا با اوضاع اقتصادی متوسط باشند. کسانی که حاضرند پول‌های هنگفتی خرج کنند و اوقات بی‌شماری را صرف گردآوری علایقشان بکنند. کالاهای موردعلاقه مجموعه‌دارها می‌تواند اجناسی بسیار لوکس و گران یا برعکس، کالاهایی در دسترس و ارزان و حتی دورریختنی باشد.
کد خبر: ۹۷۷۶۶۶

این آدم‌ها در همه‌جای دنیا هستند و در کشورمان نیز مجموعه‌دارهای اسناد و عکس‌های تاریخی، اسکناس و سکه، آلات موسیقی، نقاشی، فرش، سنگ گوهری، فسیل، انگشتر، نقشه‌های جغرافیایی، اتومبیل، پاکت نامه، قفل، سماور، رادیو وگرامافون، کارت پستال، مُهر، تمبر و کبریت حضور دارند که البته معمولا در لاک خویش فرومی‌روند و کلکسیونشان را در معرض تماشا قرار نمی‌دهند.

دردنیا اما آنها که مجموعه‌هایی دارند مقابل دوربین‌ها ظاهرمی‌شوند و می‌کوشند نامشان را درکتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. ازجمله دارلین فلین آمریکایی که درکلکسیون او16400 جفت کفش وجود دارد، بوریس برومجاک آلمانی که کلکسیون پوسترهای سیاه و سفیدش مشهور است، منهام وارگاس که با جمع‌آوری 3000 شیء، کامل‌ترین مجموعه هری پاتر را دارد، بریتا دافمن آلمانی که با جمع‌آوری 15 هزارعروسک بزرگ‌ترین مجموعه دارعروسک‌های باربی درجهان است و اسکات وینز آمریکایی که به خاطر جمع‌آوری 595 جعبه پیتزا از45 کشور جهان نامش درکتاب گینس ثبت شده است .

در کنار این افراد اما نمی‌توان از یک نام صرف نظرکرد؛ از حسن بولکیاه، سلطان برونئی که کلکسیون او متشکل از7000 خودرو از جدیدترین و برترین مدل‌ها شهرتی جهانی دارد. گفته می‌شود برخی از شرکت‌های خودروساز دنیا فقط یک نمونه خودرو برای وی ساخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها