20 میلیون متر مکعب به ذخیره سد زاینده‌رود اضافه شد

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: در نتیجه بارش‌های یک هفته اخیر، 20 میلیون متر مکعب آب به ذخیره سد زاینده‌رود افزوده شد، اما شرایط همچنان در وضعیت هشدار است.
کد خبر: ۹۷۷۳۲۵

سد زاینده‌رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای کشور در سال 1349 بهره‌برداری شد، این سد قوسی‌شکل در 110کیلومتری غرب اصفهان روی رودخانه زاینده‌رود احداث شده است، سد قوسی زاینده‌رود، سد تنظیمی، نیروگاه، ایستگاه، پمپاژ اصلی، ایستگاه پمپاژ تکمیلی و حوضه آبریز از جمله تاسیسات این مجموعه به شمار می‌رود.

بررسی گزارش‌های وضعیت آب و خشکسالی بیانگر این است که استان اصفهان بدترین روزهای خشکسالی را در مقایسه با میانگین 40 سال اخیر، تجربه می‌کند.

علی بصیرپور دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طبق آخرین آمار، میزان کنونی آب ذخیره‌شده در پشت سد زاینده‌رود به‌عنوان اصلی‌ترین سد و تامین‌کننده آب استان اصفهان، 164میلیون متر مکعب است که این میزان تا قبل از بارندگی‌های اخیر حدود 144 میلیون متر مکعب برآورد شده بود.

وی ادامه داد: با وجود این افزایش، حجم ذخیره پشت سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کمتر است و نشان می‌دهد که شرایط بحران آبی همچنان در استان اصفهان و استان‌های همجوار وجود دارد.

بصیرپور با بیان این‌که طبق پیش‌بینی‌ها، میزان بارش‌های دو ماه نخست پاییز (مهر و آبان) نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد کمتر بوده، اضافه کرد: همین موضوع کاهش چشمگیر آب ذخیره شده سدهای استان اصفهان را رقم زده است و امیدواریم با بارش‌های مناسب همانند بارش‌های اخیر و همچنین مصرف بهینه، شرایط بهتری ایجاد شود. بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، میزان بارندگی امسال در استان اصفهان از ابتدای مهر تا 18 آذر، 43 میلی‌متر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها