گرانی خودرو؛ این بار به بهانه افزایش نرخ ارز

افزایش قیمت خودرو به بهانه گرانی ارز، این سؤال را در اذهان ایجاد کرده که مگر چه زمانی از نوسانات و گرانی ارز گذشته که به این سرعت در بازار خودرو تأثیر بگذارد و سبب گرانی خودروها شود.
کد خبر: ۹۷۶۹۰۷

به گزارش خانه ملت، خودروسازان طی روزهای اخیر این بار به بهانه گرانی ارز، خودرو را گران کردند، پیش ‌از این خودروسازان به بهانه‌های مختلف گاهی به بهانه تحریم‌ها، گاهی هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌ها، بهانه‌ای برای گران کردن خودروها داشتند. گاهی هم اضافه کردن استاندارها و امکانات ویژه مانند استاندارد یورو4 که در واقع اضافه کردن آن وظیفه شرکت‌های خودروسازی است، سبب افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است.

نرخ ارز طی روزهای گذشته نوسان داشته و خودروسازان از این فرصت برای افزایش قیمت خودروهای خود هرچند اندک استفاده کرده‌اند، اما افزایش قیمت خودرو به بهانه گرانی ارز این سؤال را در اذهان ایجاد کرده که مگر چه زمانی از نوسانات و گرانی ارز گذشته که به این سرعت در بازار خودرو تأثیر بگذارد و سبب گرانی خودروها شود.

حداقل از زمان سفارش قطعات و لوازم خودرو تا تحویل، حدود 45 روز زمان می‌برد، بنابراین طرح مسائلی مانند این‌که قیمت خودرو به دلیل گرانی ارز، افزایش یافته منطقی به نظر نمی‌رسد.

داریوش اسماعیلی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو به بهانه گرانی ارز به هیچ وجه منطقی نیست، مگر ارز از چه زمانی افزایش یافته است که با این سرعت در افزایش خودرو تأثیر داشته باشد، اگر به این صورت باشد روزانه با نوسانات نرخ ارز قیمت خودرو باید افزایش و کاهش داشته باشد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، افزود: مگر فرض بر این نیست که خودروها در داخل تولید می‌شوند و مقرر نشده که تولید خودرو داخلی شود، اگر خودروسازی به این میزان به ارز وابسته باشد که اصل بنیان آن زیر سؤال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها